Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Phraseological Sequences Ending in of in L2 Novice Academic Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10400173" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10400173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-30135-4_31" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-30135-4_31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-30135-4_31" target="_blank" >10.1007/978-3-030-30135-4_31</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Phraseological Sequences Ending in of in L2 Novice Academic Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explores the use of recurrent four-word sequences ending in of in English L2 novice academic writing. Our aim is to identify to what extent and in what ways the use of phraseological patterns differs in academic texts written by L2 novice academic writers from texts authored by professional L1 academic writers. Both actual four-word sequences and structural patterns are investigated. The results show that Czech novice academic writers in the field of English literature are able to use a wide range of multi-word sequences and patterns. The frequency of the main structural patterns is very similar in the two corpora, with the prepositional sequence [prep det N of] representing by far the most frequent type, followed by nominal sequences [det adj/num N of], and verbal sequences [V det N of]. However, it is the prepositional type that displays most differences between the learners and native speakers, especially the use of complex prepositions. The functional analysis of the sequences has shown that the discourse functions of sequences are similar in both languages; nevertheless, Czech L2 novice academic writers tend to overuse sequences containing less advanced lexical items with transparent meaning. Pedagogical applications of the results should include improvements of pedagogical tools by increasing emphasis on advanced and semantically more complex phraseological sequences.

  • Název v anglickém jazyce

    Phraseological Sequences Ending in of in L2 Novice Academic Writing

  • Popis výsledku anglicky

    This study explores the use of recurrent four-word sequences ending in of in English L2 novice academic writing. Our aim is to identify to what extent and in what ways the use of phraseological patterns differs in academic texts written by L2 novice academic writers from texts authored by professional L1 academic writers. Both actual four-word sequences and structural patterns are investigated. The results show that Czech novice academic writers in the field of English literature are able to use a wide range of multi-word sequences and patterns. The frequency of the main structural patterns is very similar in the two corpora, with the prepositional sequence [prep det N of] representing by far the most frequent type, followed by nominal sequences [det adj/num N of], and verbal sequences [V det N of]. However, it is the prepositional type that displays most differences between the learners and native speakers, especially the use of complex prepositions. The functional analysis of the sequences has shown that the discourse functions of sequences are similar in both languages; nevertheless, Czech L2 novice academic writers tend to overuse sequences containing less advanced lexical items with transparent meaning. Pedagogical applications of the results should include improvements of pedagogical tools by increasing emphasis on advanced and semantically more complex phraseological sequences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-05180S" target="_blank" >GA19-05180S: Frazeologie v psaných odborných textech českých pokročilých studentů angličtiny: kontrastivní studie jazyka studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computational and Corpus-Based Phraseology

  • ISBN

    978-3-030-30134-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    431-443

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Místo konání akce

    University of Málaga

  • Datum konání akce

    25. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku