Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ACADEMIC AND LINGUISTIC CHALLENGES: IT-PATTERNS IN ENGLISH LEARNER ACADEMIC WRITING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10448114" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10448114 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10448114

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ACADEMIC AND LINGUISTIC CHALLENGES: IT-PATTERNS IN ENGLISH LEARNER ACADEMIC WRITING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article explores English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing and try to find out to what extent the phraseological differences between them are due to the &apos;academic&apos; challenge, i.e. the lack of experience on the part of novice academic writers, and to the &apos;linguistic&apos; challenge, i.e. not being native English writers. The study combines contrastive analysis and learner corpus research to investigate recurrent multi-word patterns comprising the word-form it, such as it is obvious, even though it, when it comes to.

  • Název v anglickém jazyce

    ACADEMIC AND LINGUISTIC CHALLENGES: IT-PATTERNS IN ENGLISH LEARNER ACADEMIC WRITING

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing and try to find out to what extent the phraseological differences between them are due to the &apos;academic&apos; challenge, i.e. the lack of experience on the part of novice academic writers, and to the &apos;linguistic&apos; challenge, i.e. not being native English writers. The study combines contrastive analysis and learner corpus research to investigate recurrent multi-word patterns comprising the word-form it, such as it is obvious, even though it, when it comes to.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-05180S" target="_blank" >GA19-05180S: Frazeologie v psaných odborných textech českých pokročilých studentů angličtiny: kontrastivní studie jazyka studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pushing the Boundaries: Enhancing Non-Native Learners’ Communicative Competence

  • ISBN

    978-80-7560-427-9

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    University of Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly