ACADEMIC AND LINGUISTIC CHALLENGES: IT-PATTERNS IN ENGLISH LEARNER ACADEMIC WRITING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10448114" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10448114 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/22:10448114
Výsledek na webu
<a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ACADEMIC AND LINGUISTIC CHALLENGES: IT-PATTERNS IN ENGLISH LEARNER ACADEMIC WRITING
Popis výsledku v původním jazyce
The article explores English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing and try to find out to what extent the phraseological differences between them are due to the 'academic' challenge, i.e. the lack of experience on the part of novice academic writers, and to the 'linguistic' challenge, i.e. not being native English writers. The study combines contrastive analysis and learner corpus research to investigate recurrent multi-word patterns comprising the word-form it, such as it is obvious, even though it, when it comes to.
Název v anglickém jazyce
ACADEMIC AND LINGUISTIC CHALLENGES: IT-PATTERNS IN ENGLISH LEARNER ACADEMIC WRITING
Popis výsledku anglicky
The article explores English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing and try to find out to what extent the phraseological differences between them are due to the 'academic' challenge, i.e. the lack of experience on the part of novice academic writers, and to the 'linguistic' challenge, i.e. not being native English writers. The study combines contrastive analysis and learner corpus research to investigate recurrent multi-word patterns comprising the word-form it, such as it is obvious, even though it, when it comes to.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-05180S" target="_blank" >GA19-05180S: Frazeologie v psaných odborných textech českých pokročilých studentů angličtiny: kontrastivní studie jazyka studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pushing the Boundaries: Enhancing Non-Native Learners’ Communicative Competence
ISBN
978-80-7560-427-9
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
15-32
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
University of Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—