Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reporting Verbs in L1 and L2 English Novice Academic Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10452618" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10452618 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10452618

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tI6.3G0qdC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tI6.3G0qdC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4312/elope.19.2.127-147" target="_blank" >10.4312/elope.19.2.127-147</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reporting Verbs in L1 and L2 English Novice Academic Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper contributes to the research on academic attribution by exploring syntactic-semantic patterns of English reporting verbs used by three types of academic writers, namely L2 novice (with Czech as their L1), L1 novice and L1 expert academic writers. It investigates the impact which both the EFL and EAP challenge has on the use of these verbs by L2 novice academic writers. Our approach combines contrastive analysis and learner corpus research, focusing on academic writing in English in the discipline of economics. The results suggest that although similarities among the groups prevail, Czech novice academic writers tend to resort to patterns associated with informal, conversational rather than academic style. Pedagogical implications of the findings could include raising students&apos; awareness of the practice of appropriate academic reporting as one of the skills needed for them to accommodate themselves to the conventions of English as the academic lingua franca.

  • Název v anglickém jazyce

    Reporting Verbs in L1 and L2 English Novice Academic Writing

  • Popis výsledku anglicky

    The paper contributes to the research on academic attribution by exploring syntactic-semantic patterns of English reporting verbs used by three types of academic writers, namely L2 novice (with Czech as their L1), L1 novice and L1 expert academic writers. It investigates the impact which both the EFL and EAP challenge has on the use of these verbs by L2 novice academic writers. Our approach combines contrastive analysis and learner corpus research, focusing on academic writing in English in the discipline of economics. The results suggest that although similarities among the groups prevail, Czech novice academic writers tend to resort to patterns associated with informal, conversational rather than academic style. Pedagogical implications of the findings could include raising students&apos; awareness of the practice of appropriate academic reporting as one of the skills needed for them to accommodate themselves to the conventions of English as the academic lingua franca.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-05180S" target="_blank" >GA19-05180S: Frazeologie v psaných odborných textech českých pokročilých studentů angličtiny: kontrastivní studie jazyka studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ELOPE: English Language Overseas Perspectives and Enquiries

  • ISSN

    1581-8918

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    127-147

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145612166