Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English academic discourse: Challenging norms and changing conventions for experts and novice writers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00094591" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00094591 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English academic discourse: Challenging norms and changing conventions for experts and novice writers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This talk addresses the distinctive features of English academic discourse and compares it to Central European academic literacies. It draws on the findings of several corpus-based cross-cultural studies exploring English-medium academic discourse to discuss and illustrate differences between the ways in which Anglophone and Central European scholars strive to enhance the persuasiveness of their discourse by conveying authorial presence, creating cohesive links and using citations when writing academic texts. It also considers the challenges that novice non-native writers face as part of their secondary socialization in the academic discourse community. The talk suggests that intercultural variation could be seen as enriching rather than restraining international English-medium academic communication.

  • Název v anglickém jazyce

    English academic discourse: Challenging norms and changing conventions for experts and novice writers

  • Popis výsledku anglicky

    This talk addresses the distinctive features of English academic discourse and compares it to Central European academic literacies. It draws on the findings of several corpus-based cross-cultural studies exploring English-medium academic discourse to discuss and illustrate differences between the ways in which Anglophone and Central European scholars strive to enhance the persuasiveness of their discourse by conveying authorial presence, creating cohesive links and using citations when writing academic texts. It also considers the challenges that novice non-native writers face as part of their secondary socialization in the academic discourse community. The talk suggests that intercultural variation could be seen as enriching rather than restraining international English-medium academic communication.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-16195S" target="_blank" >GA17-16195S: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů