Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10336315" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10336315 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11210/17:10372117
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje přechodu předškolního dítěte do školy. Poskytuje základní informace o charakteristických psychického vývoje předškolního a školního období. Popisuje adaptaci dítěte na školu a jeho případné adaptační obtíže. Pozornost věnuje strachu dítěte před nástupem do školy a v prvním období školní docházky. Naznačuje možnosti přípravy dítěte na školní docházku z hlediska jeho dlouhodobé i krátkodobější přípravy. Poskytuje podněty k zamyšlení pro učitele i rodiče, jak proces nástupu dítěte do školy co nejvíce usnadnit a harmonizovat
Název v anglickém jazyce
School age, as an important developmental milestone
Popis výsledku anglicky
This text focuses on the transition of preschool children to school. It provides basic information about psychological development of preschool and school period. Describes the adaptation to the school and its possible difficulties. Attention is paid to the fear of a child before starting school and his first period of schooling. Suggests how to prepare children for school attendance in terms of its long-term and short-term training. It provides food for thought for both teachers and parents of how make this transition easier and harmonized
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Svazek periodika
LI
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
71-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—