Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School: a way towards social revitalization through constructive conflicts?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10364144" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10364144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School: a way towards social revitalization through constructive conflicts?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the issue of possibility to revitalize the society through revitalization of the insight school processes. The conflict as an important concept of these processes is introduced: strategy of resolving conflict should be deeply rooted in the school &quot;philosophy&quot;, school and classroom management. The study is devided into two parts: in the first part we are presenting basic approaches towards education which are working with the concept of conflict. In the second part we are presenting an example of the concrete program, which is based upon these approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    School: a way towards social revitalization through constructive conflicts?

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the issue of possibility to revitalize the society through revitalization of the insight school processes. The conflict as an important concept of these processes is introduced: strategy of resolving conflict should be deeply rooted in the school &quot;philosophy&quot;, school and classroom management. The study is devided into two parts: in the first part we are presenting basic approaches towards education which are working with the concept of conflict. In the second part we are presenting an example of the concrete program, which is based upon these approaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rocznik lubuski.Good connections trust, cooperation and education in the mirror of social sciences

  • ISSN

    0485-3083

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2a

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    275-287

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus