School: a way towards social revitalization through constructive conflicts?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10364144" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10364144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
School: a way towards social revitalization through constructive conflicts?
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with the issue of possibility to revitalize the society through revitalization of the insight school processes. The conflict as an important concept of these processes is introduced: strategy of resolving conflict should be deeply rooted in the school "philosophy", school and classroom management. The study is devided into two parts: in the first part we are presenting basic approaches towards education which are working with the concept of conflict. In the second part we are presenting an example of the concrete program, which is based upon these approaches.
Název v anglickém jazyce
School: a way towards social revitalization through constructive conflicts?
Popis výsledku anglicky
The study deals with the issue of possibility to revitalize the society through revitalization of the insight school processes. The conflict as an important concept of these processes is introduced: strategy of resolving conflict should be deeply rooted in the school "philosophy", school and classroom management. The study is devided into two parts: in the first part we are presenting basic approaches towards education which are working with the concept of conflict. In the second part we are presenting an example of the concrete program, which is based upon these approaches.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Rocznik lubuski.Good connections trust, cooperation and education in the mirror of social sciences
ISSN
0485-3083
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
2a
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
275-287
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—