Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co je rozmanité a co je společné v inkluzivní škole z hlediska Ukazatele inkluze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952356" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10336/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10336/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-213" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-2-213</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co je rozmanité a co je společné v inkluzivní škole z hlediska Ukazatele inkluze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje na základě parametrů tzv. Ukazatele inkluze (Booth &amp; Ainscow, 2007) základní charakteristiky inkluzivního vzdělávání související s přístupem k odlišnosti (resp. rozmanitosti). V první části je představeno paradigma inkluzivní edukace a to, jak se inkluze vztahuje k tématu „společného“ a „rozdílného“. Typická proinkluzivní otevřenost ke vstřícnému akceptování různosti a jinakosti je postavena do souvislostí se spojujícími a stmelujícími prvky, které symbolizují společné hodnoty, z nichž edukační proces v inkluzivní škole vychází. Další část je pak věnována tematické analýze Ukazatele inkluze (ve verzi jeho českého překladu; viz Booth &amp; Ainscow, 2007) jako základního materiálu, který nejčastěji slouží pro vymezování norem školní inkluzivní edukace a jejich evaluaci. Na základě analýzy parametrů všech inkluzivních oblastí a jejich evaluačních měřítek byla identifikována čtyři zásadní témata odrážející přístup inkluzivní školy k odlišnostem: akceptace (ve smyslu vzájemného přijetí, tolerance apod.), dostupnost (jako bezbariérovost prostor, ale také psychosociální bezbariérovost v rámci školy i vzhledem k okolí komunitě nebo dostupnost zdrojů), podpora (v samotném edukačním procesu, ale třeba i v adaptaci žáků) a antidiskriminace (nejenom formální, ale jako široce pojatá důsledná rovnocennost).

  • Název v anglickém jazyce

    What is diverse and what is common in an inclusive school in terms of Index for Inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyzes the basic characteristics of inclusive education related to access to diversity (or otherness) based on the Index for Inclusion (Booth &amp; Ainscow, 2007). In the first part there is presented the paradigm of inclusive education and how the inclusion refers to the topic &quot;common&quot; and &quot;different&quot;. Typical pro-congenial openness to welcoming acceptance of diversity and otherness is connected and stapling elements that symbolize the common values on which the education process in an inclusive school is based. The next part is devoted to the thematic analysis of Inclusive Indicators as a basic material, which is considered to be a standard of school inclusive education and its evaluation. Based on the analysis of the parameters of all inclusive areas and their evaluation benchmarks, four key themes reflecting the approach of inclusive school have been identified with differences: acceptance, accessibility, support and antidiscrimination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    213-234

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus