Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Education as a Magnifying Glass of Problems of the Democratisation of School Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10432960" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10432960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Education as a Magnifying Glass of Problems of the Democratisation of School Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter proceeds to an analysis of the implementation of the inclusive education in Czech Republic making the distinction between educational rhetoric, legislation, and pedagogical practices providing three different images of inclusion. It presents Inclusion as a matter for specialists and an &quot;alien&quot; (foreign) idea not accepted by teachers in ordinary schools, the practice of Inclusion being considered as a burden. The chapter shows ithat nclusion as Individually targeted measures to meet &quot;needs&quot; do not secure inclusive education. Inclusive education impacts the main features of school culture that are disrupting inclusive education. These are changing slowly since decades under the pressure of ongoing democratisation od education. That is why inclusive education should be considered as part of the process of social inclusive culture.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education as a Magnifying Glass of Problems of the Democratisation of School Education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter proceeds to an analysis of the implementation of the inclusive education in Czech Republic making the distinction between educational rhetoric, legislation, and pedagogical practices providing three different images of inclusion. It presents Inclusion as a matter for specialists and an &quot;alien&quot; (foreign) idea not accepted by teachers in ordinary schools, the practice of Inclusion being considered as a burden. The chapter shows ithat nclusion as Individually targeted measures to meet &quot;needs&quot; do not secure inclusive education. Inclusive education impacts the main features of school culture that are disrupting inclusive education. These are changing slowly since decades under the pressure of ongoing democratisation od education. That is why inclusive education should be considered as part of the process of social inclusive culture.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

  • ISBN

    978-80-246-5012-8

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    26-45

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Karolinum Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly