Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389028" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Text se nejprve analyticky věnuje pojmům integrace, inkluze a společné vzdělávání. Ukazuje celý proces jako součást historického rozšiřování vzdělání po všechny a co nejvíce společně. Rozebírá antropologické a psychologické překážky akceptace inkluze a na výzkumných datech z prvního roku implementace tzv. inkluze v ČR srovnává vývoj počtu žáků se SVP ve speciálních a v běžných školách, který nenasvědčuje výrazné změně oproti trendu ze začátku desetiletí. Srovnání s kvalitativními sondami však ukazuje na podcenění práce s učiteli a na nutnost lépe podpořit práci s konkrétními skupinami žáků (poruchy chování).
Název v anglickém jazyce
Inclusive Education - Difficulties in Coping with Diversity in Educational Practice
Popis výsledku anglicky
After the analysis of notions "integration", "inclusion" and "educating together" in the historical process of the democratization of education, anthropological and psychological obstacles to the acceptance of the "different one" are examined. After the first academic year of the implementation of inclusive education in Czech mainstream schools statistical data show no significant changes affecting either the composition of ordinary schools, neither the existence of special schools. However, qualitative research reveals the lack of readiness of mainstream schools teachers to deal with the SEN pupils, namely with those with behavior disorder.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
382-398
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—