Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389028" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10343/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluzivní vzdělávání - obtížné zvládání "rozmanitosti" v praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se nejprve analyticky věnuje pojmům integrace, inkluze a společné vzdělávání. Ukazuje celý proces jako součást historického rozšiřování vzdělání po všechny a co nejvíce společně. Rozebírá antropologické a psychologické překážky akceptace inkluze a na výzkumných datech z prvního roku implementace tzv. inkluze v ČR srovnává vývoj počtu žáků se SVP ve speciálních a v běžných školách, který nenasvědčuje výrazné změně oproti trendu ze začátku desetiletí. Srovnání s kvalitativními sondami však ukazuje na podcenění práce s učiteli a na nutnost lépe podpořit práci s konkrétními skupinami žáků (poruchy chování).

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education - Difficulties in Coping with Diversity in Educational Practice

  • Popis výsledku anglicky

    After the analysis of notions &quot;integration&quot;, &quot;inclusion&quot; and &quot;educating together&quot; in the historical process of the democratization of education, anthropological and psychological obstacles to the acceptance of the &quot;different one&quot; are examined. After the first academic year of the implementation of inclusive education in Czech mainstream schools statistical data show no significant changes affecting either the composition of ordinary schools, neither the existence of special schools. However, qualitative research reveals the lack of readiness of mainstream schools teachers to deal with the SEN pupils, namely with those with behavior disorder.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    382-398

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus