Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Procedural religion: Methodological reflections on studying religion in video games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10367804" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10367804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444816649923" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1461444816649923</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444816649923" target="_blank" >10.1177/1461444816649923</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Procedural religion: Methodological reflections on studying religion in video games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the methodological aspects of studying religion in video games. It examines the concept of procedural religion, that is, the representations of religion via rule-systems in games, and investigates how we can formally analyze these representations. The article uses Petri Nets, a mathematical and a graphical tool for modeling, analyzing, and designing discrete event systems, in order to analyze how religion is represented in the rule-systems of two different mainstream video gamesAge of Empires II, developed in the United States, and Quraish, developed in Syria. By comparing the rule-systems of both games, the article provides empirical evidence on how game rule-systems migrate between cultures and influence local game production by providing local game developers with pre-defined formulas for expressing their ideas while simultaneously limiting the scope of such expression with schematized patterns. On a more general level, the article discusses what rule-system analysis can tell us about video games as cultural and religious artifacts.

  • Název v anglickém jazyce

    Procedural religion: Methodological reflections on studying religion in video games

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the methodological aspects of studying religion in video games. It examines the concept of procedural religion, that is, the representations of religion via rule-systems in games, and investigates how we can formally analyze these representations. The article uses Petri Nets, a mathematical and a graphical tool for modeling, analyzing, and designing discrete event systems, in order to analyze how religion is represented in the rule-systems of two different mainstream video gamesAge of Empires II, developed in the United States, and Quraish, developed in Syria. By comparing the rule-systems of both games, the article provides empirical evidence on how game rule-systems migrate between cultures and influence local game production by providing local game developers with pre-defined formulas for expressing their ideas while simultaneously limiting the scope of such expression with schematized patterns. On a more general level, the article discusses what rule-system analysis can tell us about video games as cultural and religious artifacts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Media and Society

  • ISSN

    1461-4448

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    126-141

  • Kód UT WoS článku

    000394086100012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85009740842