Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Accents of English at Czech schools : Students' attitudes and recognition skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10370882" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10370882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/rela-2017-0020" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/rela-2017-0020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/rela-2017-0020" target="_blank" >10.1515/rela-2017-0020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Accents of English at Czech schools : Students' attitudes and recognition skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study investigates the attitudes of 254 Czech students towards English as the main language taught at secondary schools. The questionnaire enquired about their perspectives on learning English in general, British and American cultures and accents of English. Such preferences may have implications for pronunciation model selection in TEFL. In addition,the participants evaluated 12 words pronounced in British or American English for pleasantness, and also assigned them to one of the varieties. Despite the predominance of American culture and despite equal distribution of cultural preferences and equal aesthetic evaluation of the accents, the British variety was marked as more prestigious and was also identified more successfully. Interestingly, the findings differed between students from the capital city and those from regional schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Accents of English at Czech schools : Students' attitudes and recognition skills

  • Popis výsledku anglicky

    The study investigates the attitudes of 254 Czech students towards English as the main language taught at secondary schools. The questionnaire enquired about their perspectives on learning English in general, British and American cultures and accents of English. Such preferences may have implications for pronunciation model selection in TEFL. In addition,the participants evaluated 12 words pronounced in British or American English for pleasantness, and also assigned them to one of the varieties. Despite the predominance of American culture and despite equal distribution of cultural preferences and equal aesthetic evaluation of the accents, the British variety was marked as more prestigious and was also identified more successfully. Interestingly, the findings differed between students from the capital city and those from regional schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Language

  • ISSN

    1731-7533

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    353-369

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042093608