Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počátky populární kultury v Českých zemích : Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10371160" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10371160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počátky populární kultury v Českých zemích : Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká společnost druhé poloviny 19. a počátku 20. století se nacházela v období prudkých změn, z venkovské společnosti se stávala městskou a z agrární průmyslovou. Spolu s postupnou emancipací nižších vrstev se utvářela i nová podoba zpočátku převážně velkoměstské kultury, která se stala obyčejným lidem průvodcem touto radikální proměnou. Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci.

  • Název v anglickém jazyce

    The Emergence of Popular Culture in the Czech Lands : Printed Media and Urban Culture around 1900

  • Popis výsledku anglicky

    The book focuses on the emergence of popular culture in the Czech lands at the turn of the 20th century. During this era, members of the lower social classes experienced an increase in economic and cultural power and thus the capacity to absorb the development of a new common culture generated by rapid industrialization and urbanization. The modern popular culture was distinctly urban, although based on residues of folk culture. Urban newcomers were seeking a new form of common culture that was facilitated by rapid technological developments that offered them new and cheap ways for circulating cultural products - the modern mass media.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP13-39799P" target="_blank" >GP13-39799P: Počátky populární kultury v českých zemích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7579-001-9

  • Počet stran knihy

    284

  • Název nakladatele

    Pistorius &amp; Olšanská

  • Místo vydání

    Příbram

  • Kód UT WoS knihy