Počátky populární kultury v Českých zemích : Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10371160" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10371160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počátky populární kultury v Českých zemích : Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900
Popis výsledku v původním jazyce
Česká společnost druhé poloviny 19. a počátku 20. století se nacházela v období prudkých změn, z venkovské společnosti se stávala městskou a z agrární průmyslovou. Spolu s postupnou emancipací nižších vrstev se utvářela i nová podoba zpočátku převážně velkoměstské kultury, která se stala obyčejným lidem průvodcem touto radikální proměnou. Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci.
Název v anglickém jazyce
The Emergence of Popular Culture in the Czech Lands : Printed Media and Urban Culture around 1900
Popis výsledku anglicky
The book focuses on the emergence of popular culture in the Czech lands at the turn of the 20th century. During this era, members of the lower social classes experienced an increase in economic and cultural power and thus the capacity to absorb the development of a new common culture generated by rapid industrialization and urbanization. The modern popular culture was distinctly urban, although based on residues of folk culture. Urban newcomers were seeking a new form of common culture that was facilitated by rapid technological developments that offered them new and cheap ways for circulating cultural products - the modern mass media.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-39799P" target="_blank" >GP13-39799P: Počátky populární kultury v českých zemích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7579-001-9
Počet stran knihy
284
Název nakladatele
Pistorius & Olšanská
Místo vydání
Příbram
Kód UT WoS knihy
—