Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autenticita a představy v antropologii turismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10383398" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10383398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf" target="_blank" >https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Autenticita a představy v antropologii turismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Antropologie turismu představuje relativně novou a dynamicky se rozvíjející subdisciplínu a tematickou oblast sociokulturní antropologie. Mezi ústřední výzkumná témata antropologie turismu patří autenticita a turistické představy. Hlavním cílem studie je teoretická analýza konkrétních přístupů ke studiu autenticity tak, jak byly rozpracovány od 70. let 20. století. Zvláštní pozornost je pak věnována fenoménu turistických představ, které jsou předmětem antropologie turismu od 90. let 20. století. Součástí studie jsou proto typologie těchto kategorií, ale také rozpracování kategorie turistického pohledu, včetně jejího teoretického zpřesňování a postupné diferenciace. Ve studii je představen vývoj výzkumných pojmů a kategorií v širším kontextu vývoje antropologie turismu a analýz mocenských vztahů, které ovlivňují vztah mezi hosty a hostiteli.

  • Název v anglickém jazyce

    Authenticity and imaginaries in the anthropology of tourism

  • Popis výsledku anglicky

    Anthropology of tourism represents a relatively new and dynamically developing sub-discipline and thematic field of socio-cultural anthropology. The pivotal research topics of anthropology of tourism are authenticity and tourism imaginaries. The main objective of the paper is the theoretic analysis of particular approaches to studies of authenticity as they have been developed since the 1970s. Special attention is paid to the phenomenon of tourism imaginaries that have been the subject of anthropology of tourism since the 1990s. Therefore, the paper includes typologies of these categories as well as further elaboration of the category of tourists&apos; perspective including how it is made more accurate in theory and gradually differentiated. The paper presents the development of research terms and categories in a wider context of the development of anthropology of tourism and analyses of power relations that affect relations between guests and hosts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidé města / Urban People

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    3-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus