Autenticita a představy v antropologii turismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10383398" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10383398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf" target="_blank" >https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Autenticita a představy v antropologii turismu
Popis výsledku v původním jazyce
Antropologie turismu představuje relativně novou a dynamicky se rozvíjející subdisciplínu a tematickou oblast sociokulturní antropologie. Mezi ústřední výzkumná témata antropologie turismu patří autenticita a turistické představy. Hlavním cílem studie je teoretická analýza konkrétních přístupů ke studiu autenticity tak, jak byly rozpracovány od 70. let 20. století. Zvláštní pozornost je pak věnována fenoménu turistických představ, které jsou předmětem antropologie turismu od 90. let 20. století. Součástí studie jsou proto typologie těchto kategorií, ale také rozpracování kategorie turistického pohledu, včetně jejího teoretického zpřesňování a postupné diferenciace. Ve studii je představen vývoj výzkumných pojmů a kategorií v širším kontextu vývoje antropologie turismu a analýz mocenských vztahů, které ovlivňují vztah mezi hosty a hostiteli.
Název v anglickém jazyce
Authenticity and imaginaries in the anthropology of tourism
Popis výsledku anglicky
Anthropology of tourism represents a relatively new and dynamically developing sub-discipline and thematic field of socio-cultural anthropology. The pivotal research topics of anthropology of tourism are authenticity and tourism imaginaries. The main objective of the paper is the theoretic analysis of particular approaches to studies of authenticity as they have been developed since the 1970s. Special attention is paid to the phenomenon of tourism imaginaries that have been the subject of anthropology of tourism since the 1990s. Therefore, the paper includes typologies of these categories as well as further elaboration of the category of tourists' perspective including how it is made more accurate in theory and gradually differentiated. The paper presents the development of research terms and categories in a wider context of the development of anthropology of tourism and analyses of power relations that affect relations between guests and hosts.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lidé města / Urban People
ISSN
1212-8112
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
3-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—