Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship between theory and practice in conceptions of studenbt teachers education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10387476" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10387476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship between theory and practice in conceptions of studenbt teachers education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The theoretical part analyzes the so-called pedagogical thinking with the main focus on the thinking of the teachers who teach the future teachers. In addition, the text presents the results of the research of the solution of the relationship of theory and work in the preparation of future teachers, directly in teaching at university, in the clasrooms of the faculty (not in practice at basic or secondary school). Research is based on interviews with academics and their students. It describes ten basic schemes of relationship between theory and practice solutions in teaching at the faculty. In the end, he devotes particular attention to how to teach the pedagogica and psychological theory by reflecting practical activities in the seminars at college.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between theory and practice in conceptions of studenbt teachers education

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical part analyzes the so-called pedagogical thinking with the main focus on the thinking of the teachers who teach the future teachers. In addition, the text presents the results of the research of the solution of the relationship of theory and work in the preparation of future teachers, directly in teaching at university, in the clasrooms of the faculty (not in practice at basic or secondary school). Research is based on interviews with academics and their students. It describes ten basic schemes of relationship between theory and practice solutions in teaching at the faculty. In the end, he devotes particular attention to how to teach the pedagogica and psychological theory by reflecting practical activities in the seminars at college.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Lodging the theory in educational půractice.

  • ISBN

    978-1-64467-905-0

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    61-74

  • Počet stran knihy

    306

  • Název nakladatele

    Antioch University

  • Místo vydání

    Los Angeles

  • Kód UT WoS kapitoly