Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé budoucích učitelů a jejich pojetí výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10403597" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10403597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=M4PGaaB_P2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=M4PGaaB_P2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé budoucích učitelů a jejich pojetí výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text prezentuje dílčí výstup ze širšího výzkumu Učitelé učitelů: profesní dráhy a pojetí výuky (součást projektu Životní dráhy, životní styly a kvalita života z pohledu individuální adaptace a vztahu aktérů a institucí řešeného na FFUK v Praze). Výzkum se orientuje na osobní pohledy akademiků z fakult připravujících učitele na jejich profesní dráhy a na profesi samu a její klíčová témata či zásadní otázky. Sleduje i tendence, které se v těchto výpovědích objevují. Základní otázka této sondy zní: Jaké je pojetí výuky u učitelů, kteří učí studenty učitelství? Teoretická část přináší přehled již známých názorů a poznatků z výzkumů českých i zahraničních. Z přehledu vyplývá, že empirický výzkum vztahující se k vysokoškolským vzdělavatelům učitelů a jejich připravenosti pro výkon profese je u nás skromný. Zde prezentované šetření je založeno na rozhovorech s deseti akademiky (záměrný výběr) různého statusu, titulu a délky praxe. Všichni vyučují v učitelském studiu pedagogické, resp. psychologické disciplíny. Rozhovor byl částečně strukturovaný otázkami v pěti oblastech dotazování. Ke zpracování výsledků byla použita metoda tematické analýzy. Vzhledem k tomu, že cílem zkoumání není vytvořit novou teorii a vzhledem k jeho kvalitativní povaze jsou v závěrech využity jak jednotlivé názory, tak i jisté souhrny shodných názorů. Za podstatný závěr lze považovat zjištění, že naši respondenti citlivě vnímají problém vztahu mezi teorií a praxí ve výuce budoucích učitelů na vysoké škole a ve své práci usilují o jeho řešení. Zajímavé jsou ale i názory týkající se vztahu výzkumu a výuky na fakultách připravujících učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers of future teachers and their conception of teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents a partial output from a broader research Teachers of Teachers: Careers and Teaching Conceptions (part of the research project Life Paths, Lifestyles and Quality of Life from the perspective of individual adaptation and relationship of actors and institutions solved at the Faculty of Arts in Prague). The research focuses on the personal views of academics from faculties preparing teachers for their careers and on the profession itself and its key themes or issues. It also monitors the tendencies that appear in these statements. The basic question of this probe is: What is the concepiont of teaching for teachers teaching teachers? The theoretical part brings an overview of already known opinions and findings from Czech and foreign research. The survey shows that empirical research relating to university teachers who teach student teachers and their readiness for the profession is modest in our country. The survey presented here is based on interviews with ten academics (deliberate selection) of different status, titles and length of practice. They all teach pedagogical, respectively. psychological disciplines. The interview was partially structured by questions in five areas of inquiry. The method of thematic analysis was used to process the results. Since the aim of the research is not to create a new theory, and because of its qualitative nature, both the individual views and some summaries of identical views are used in the conclusions. The conclusion that our respondents sensitively perceive the problem of the relationship between theory and practice in teaching future teachers at a university and strives to solve it by a different ways is a significant conclusion. The opinions on the relationship between research and teaching at faculties preparing teachers are interesting as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    43-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus