Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propaganda jakožto opuštěný pojem v kulturním prostoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10390629" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10390629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Propaganda jakožto opuštěný pojem v kulturním prostoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie shrnuje způsoby a postupy, jimiž byla akademicky zkoumána propaganda v průběhu 20. století až do současnosti. Shrnuje její různá pojetí, ale řeší především vztah k dalším kulturně politickým pojmům, především k ideologii, ale také k persvazi a performativitě. Načrtává způsoby, jimiž se propaganda projevuje v oblasti kulturní a jmenovitě pak filmové produkce.

  • Název v anglickém jazyce

    Propaganda as a Term Left Unattended within the Field of Cultural Production

  • Popis výsledku anglicky

    The essay sums up distinctive ways propaganda has been approached from the academic point of view through the 20th century. The article covers and analyses different ways of defyining and interpreting propaganda with the focus on the distinctions between propaganda and ideology, persuasion, and performativity. It pays attention to the occasions of propaganda&apos;s impact inside of the field of cultural - and particularly film - production.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Film a dějiny 7: Propaganda

  • ISBN

    978-80-87292-44-0

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    18-30

  • Počet stran knihy

    450

  • Název nakladatele

    Casablanca; Ústav pro studium totalitních režimů

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly