Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současné přístupy ke studiu a definování propagandy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10056934" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10056934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současné přístupy ke studiu a definování propagandy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá pojmem propaganda a současnými přístupy k jeho výkladu. Text shrnuje a analyzuje akademické práce a výzkumy o propagandě publikované v odborných časopisech o médiích a komunikaci v letech 2001 až 2009. Autor zjišťuje, že v soudobém diskurzu existují velmi těsné vazby mezi termíny propaganda, public relations a persvazivní komunikace, a rozděluje současné postoje k propagandě do dvou kategorií: a) kritický přístup, b) konflikt mezi pojmy propaganda a PR. Zároveň předkládá i pokus o metaanalýzu studia propagandy, ve které hodnotí terminologické problémy i obrat v přístupu k propagandě.

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary approaches to interpretation of term propaganda

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with term propaganda and its interpretations in contemporary media studies. The aim of the work was to systematize and review academic and research texts which were published in journals concerning media and communication since 2001 to 2009. The author found out that there is very narrow distinction between words propaganda, public relations and persuasion and their meanings in the discourse. Contemporary perspectives on propaganda that are contended in the analyzed texts are divided into two categories: critical approach and conflict between terms propaganda and PR. The paper also evaluates some attempts on meta-analysis of study of propaganda, from terminological problems to shifts in approaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus