Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hardbass: Intersectionality, Music, Social Media and the Far-Right on the European Periphery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401509" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books?id=HS24DwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false" target="_blank" >https://books.google.cz/books?id=HS24DwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hardbass: Intersectionality, Music, Social Media and the Far-Right on the European Periphery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter, I examine the phenomenon of &quot;hardbass&quot;, a distinct style of music and performance which takes place in public spaces, both physical and virtual, and has been produced and propagated mostly by people with links to far-right social movements in eastern, central-eastern and south-eastern Europe since the beginning of the 2010s. Hardbass is one of the rare cultural developments of the last decade that may, for various political, demographic, economic and social reasons, be seen as a result of an East-to-West cultural transfer. Given the mass accessibility of audiovisual recording tools such as smartphones, recordings of hardbass performances - typically 3-4 minute videos of masked dancers in a public space promoting a pro-healthy lifestyle, anti-drugs message - have circulated on YouTube, Facebook and other online platforms, making them viral and also replicable. Drawing on examples of DIY music videos shot and circulated between 2010 and 2012, my analysis seeks to contextualize these scenes in a processual understanding and on an intersection of the social categories.

  • Název v anglickém jazyce

    Hardbass: Intersectionality, Music, Social Media and the Far-Right on the European Periphery

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter, I examine the phenomenon of &quot;hardbass&quot;, a distinct style of music and performance which takes place in public spaces, both physical and virtual, and has been produced and propagated mostly by people with links to far-right social movements in eastern, central-eastern and south-eastern Europe since the beginning of the 2010s. Hardbass is one of the rare cultural developments of the last decade that may, for various political, demographic, economic and social reasons, be seen as a result of an East-to-West cultural transfer. Given the mass accessibility of audiovisual recording tools such as smartphones, recordings of hardbass performances - typically 3-4 minute videos of masked dancers in a public space promoting a pro-healthy lifestyle, anti-drugs message - have circulated on YouTube, Facebook and other online platforms, making them viral and also replicable. Drawing on examples of DIY music videos shot and circulated between 2010 and 2012, my analysis seeks to contextualize these scenes in a processual understanding and on an intersection of the social categories.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    (Dis-)Orienting Sounds: Machtkritische Perspektiven auf populäre Musik

  • ISBN

    978-3-8394-5058-1

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    153-166

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    transcript Verlag

  • Místo vydání

    Bielefeld

  • Kód UT WoS kapitoly