Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Goffman's theory as a framework for analysis of self presentation on online social networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401810" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401810 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=htvRQzTams" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=htvRQzTams</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MUJLT2019-2-5" target="_blank" >10.5817/MUJLT2019-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Goffman's theory as a framework for analysis of self presentation on online social networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To investigate how people form their identity on social networks and control the impressions they invoke in their audiences, we analyzed personal profiles of 50 university student Facebook users using Erving Gofmann&apos;s dramaturgical theory. We identified five basic forms through which users create and present their identities: The Public diary, The Influencer, The Entertainer, Job and education and Hobby, as well as the appropriate secondary roles performed by users who interact with them. These findings are corroborated by 8 semi-structured interviews with respondents, which enable a more in-depth exploration of the way they use Facebook, the social interactions they participate in, their motivation for posting contributions, and how they engage in impression management, perceive privacy and resolve issues caused by multiple audiences. A better understanding of how privacy is conceived and what motivates users to share their personal information online is essential for public authorities&apos; cooperation on shaping company privacy policies and creation of appropriate legal regulations. The key results confirm the presence of conscious effort to make a desired impression and prove Goffman&apos;s theory of face-to-face interactions to be relevant in the context of online social networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Goffman's theory as a framework for analysis of self presentation on online social networks

  • Popis výsledku anglicky

    To investigate how people form their identity on social networks and control the impressions they invoke in their audiences, we analyzed personal profiles of 50 university student Facebook users using Erving Gofmann&apos;s dramaturgical theory. We identified five basic forms through which users create and present their identities: The Public diary, The Influencer, The Entertainer, Job and education and Hobby, as well as the appropriate secondary roles performed by users who interact with them. These findings are corroborated by 8 semi-structured interviews with respondents, which enable a more in-depth exploration of the way they use Facebook, the social interactions they participate in, their motivation for posting contributions, and how they engage in impression management, perceive privacy and resolve issues caused by multiple audiences. A better understanding of how privacy is conceived and what motivates users to share their personal information online is essential for public authorities&apos; cooperation on shaping company privacy policies and creation of appropriate legal regulations. The key results confirm the presence of conscious effort to make a desired impression and prove Goffman&apos;s theory of face-to-face interactions to be relevant in the context of online social networks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Masaryk University Journal of Law and Technology

  • ISSN

    1802-5943

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    243-276

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073565723