Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Defektní a přece socialističtí? O normalitě žáků zvláštních škol v počátcích československé komunistické diktatury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10407324" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10407324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9C1YBNyU5L" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9C1YBNyU5L</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Defektní a přece socialističtí? O normalitě žáků zvláštních škol v počátcích československé komunistické diktatury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Součástí školské soustavy se po nástupu komunistické diktatury v roce 1948 staly školy pro mládež vyžadující zvláštní péče včetně zvláštních škol určených dětem se sníženými rozumovými schopnostmi. Tato zařízení usilovala o výchovu mládeže, její vymanění ze společenské isolace, přípravu pro praktický život a zařazení do společensky prospěšné práce. Prospěšnost a docenění jedince se totiž odvíjely od jeho pracovního uplatnění v rámci budování socialistické společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    DEFECTIVE BUT STILL SOCIALIST? ON THE NORMALITY OF PUPILS IN SPECIAL SCHOOLS AT THE BEGINNING OF THE CZECHOSLOVAK COMMUNIST DICTATORSHIP

  • Popis výsledku anglicky

    After the start of the communist dictatorship in 1948, schools for children requiring special care, including special schools for children with reduced intellectual abilities, became part of the school system. These institutions sought to educate young people, break them out of their social isolation and prepare them for practical life and place them in socially beneficial work. One&apos;s recognition was based on his or her work within building socialist society

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie - Otázky - Problémy

  • ISSN

    1804-1132

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    44-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus