Introducing the Primus Project "Core syntax in bilingual children with varying levels of input"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10408481" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10408481 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VDxJbi2ZxH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VDxJbi2ZxH</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introducing the Primus Project "Core syntax in bilingual children with varying levels of input"
Popis výsledku v původním jazyce
According to the Eurobarometer, the number of citizens in Europe who speak more than one language in their everyday life has now raised to over half of the popula-tion. This number poses new challenges for the educational system of a continent that has been locally monolingual for centuries, and where each country was nor-mally striving for one standardised national language (Hüning et al., 2012). What type of adjustments should we ask or expect in a school system that needs to pre-pare for a multilingual society? Several factors can influence proficient acquisition of a second language: the age of exposure to the L2, level of immersion, quality and amount of input, socio-economic status, and so on. With this project we concentrate on one of these factors, the amount of input, and we aim at understanding particu-larly the effect that different levels of input can have on the acquisition of core syn-tactic structures.
Název v anglickém jazyce
Introducing the Primus Project "Core syntax in bilingual children with varying levels of input"
Popis výsledku anglicky
According to the Eurobarometer, the number of citizens in Europe who speak more than one language in their everyday life has now raised to over half of the popula-tion. This number poses new challenges for the educational system of a continent that has been locally monolingual for centuries, and where each country was nor-mally striving for one standardised national language (Hüning et al., 2012). What type of adjustments should we ask or expect in a school system that needs to pre-pare for a multilingual society? Several factors can influence proficient acquisition of a second language: the age of exposure to the L2, level of immersion, quality and amount of input, socio-economic status, and so on. With this project we concentrate on one of these factors, the amount of input, and we aim at understanding particu-larly the effect that different levels of input can have on the acquisition of core syn-tactic structures.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics
ISSN
1804-3240
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
109-111
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—