Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introducing the Primus Project "Core syntax in bilingual children with varying levels of input"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10408481" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10408481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VDxJbi2ZxH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VDxJbi2ZxH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introducing the Primus Project "Core syntax in bilingual children with varying levels of input"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the Eurobarometer, the number of citizens in Europe who speak more than one language in their everyday life has now raised to over half of the popula-tion. This number poses new challenges for the educational system of a continent that has been locally monolingual for centuries, and where each country was nor-mally striving for one standardised national language (Hüning et al., 2012). What type of adjustments should we ask or expect in a school system that needs to pre-pare for a multilingual society? Several factors can influence proficient acquisition of a second language: the age of exposure to the L2, level of immersion, quality and amount of input, socio-economic status, and so on. With this project we concentrate on one of these factors, the amount of input, and we aim at understanding particu-larly the effect that different levels of input can have on the acquisition of core syn-tactic structures.

  • Název v anglickém jazyce

    Introducing the Primus Project "Core syntax in bilingual children with varying levels of input"

  • Popis výsledku anglicky

    According to the Eurobarometer, the number of citizens in Europe who speak more than one language in their everyday life has now raised to over half of the popula-tion. This number poses new challenges for the educational system of a continent that has been locally monolingual for centuries, and where each country was nor-mally striving for one standardised national language (Hüning et al., 2012). What type of adjustments should we ask or expect in a school system that needs to pre-pare for a multilingual society? Several factors can influence proficient acquisition of a second language: the age of exposure to the L2, level of immersion, quality and amount of input, socio-economic status, and so on. With this project we concentrate on one of these factors, the amount of input, and we aim at understanding particu-larly the effect that different levels of input can have on the acquisition of core syn-tactic structures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    109-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus