Výuka latiny v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10408493" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10408493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6nMVVNK2Ad" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6nMVVNK2Ad</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka latiny v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá historií a současnotí výuky latiny na středních školách v českých zemích Uvádí zmenšující se počty žáků studujících latinu do souvislosti se zavedením RVP, který negativně ovlivnil také počty žáků studujících španělštinu a francouzštinu. Shrnuje rovněž výsledky výzkumu provedeného v roce 2017 na středních školách.
Název v anglickém jazyce
Latin Learning in the Czech Lands
Popis výsledku anglicky
This article is concerned with the history of the Latin learning in the Czech lands as well as its current situation. The decline in numbers of students of Latin is connected with the so-called RVP introduced in 2019.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
22/1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
35-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—