Kontexty slovesné a výtvarné pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10412149" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10412149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SihlP-v9yg" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SihlP-v9yg</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kontexty slovesné a výtvarné pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá literární a výtvarnou výchovou v kontextu pedagogické vědy, vymezuje některé styčné plochy obou uměleckých výchov a hledá v nich vybrané vzájemné souvislosti, použitelné pro edukační účely, a to nejprve z obecného hlediska. K oborovému vymezení problematiky využívá nástrojů příbuzných disciplín - zejména obecné estetické teorie, teorie literatury a uměnovědu. Článek si neklade za cíl na omezeném prostoru vysledovat všechny souvislosti a podat návody do praxe učitelům, vybírá pouze některé otázky a uvádí k nim konkrétní příklady, opatřené ilustrativní přílohou. Pro historiografickou a sociálně-vědnou souvislost je text opatřen doplňujícími poznámkami pod čarou - podrobněji je zde uveden i současný systém umělecko-pedagogického studia a možnosti konkrétního estetického oboru, i když jen na vybraných příkladech z naší kmenové alma mater.
Název v anglickém jazyce
Contexts of verbal and art pedagogy
Popis výsledku anglicky
The article deals with literary and art education in the context of pedagogical science, defines some interfaces of both art education and looks for selected mutual connections, usable for educational purposes, first from a general point of view. It uses the tools of related disciplines to define the field - especially general aesthetic theory, theory of literature and art history. The article does not aim to trace all the contexts and give practical instructions to teachers in a limited space, it only selects some questions and gives specific examples of them, provided with an illustrative appendix. For the historiographical and social-scientific context, the text is provided with additional footnotes - the current system of art-pedagogical study and the possibilities of a specific aesthetic field are presented in more detail, although only on selected examples from our tribal alma mater.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - literatura - komunikace [online]
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
25-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—