Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kontexty slovesné a výtvarné pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10412149" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10412149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SihlP-v9yg" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SihlP-v9yg</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kontexty slovesné a výtvarné pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá literární a výtvarnou výchovou v kontextu pedagogické vědy, vymezuje některé styčné plochy obou uměleckých výchov a hledá v nich vybrané vzájemné souvislosti, použitelné pro edukační účely, a to nejprve z obecného hlediska. K oborovému vymezení problematiky využívá nástrojů příbuzných disciplín - zejména obecné estetické teorie, teorie literatury a uměnovědu. Článek si neklade za cíl na omezeném prostoru vysledovat všechny souvislosti a podat návody do praxe učitelům, vybírá pouze některé otázky a uvádí k nim konkrétní příklady, opatřené ilustrativní přílohou. Pro historiografickou a sociálně-vědnou souvislost je text opatřen doplňujícími poznámkami pod čarou - podrobněji je zde uveden i současný systém umělecko-pedagogického studia a možnosti konkrétního estetického oboru, i když jen na vybraných příkladech z naší kmenové alma mater.

  • Název v anglickém jazyce

    Contexts of verbal and art pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with literary and art education in the context of pedagogical science, defines some interfaces of both art education and looks for selected mutual connections, usable for educational purposes, first from a general point of view. It uses the tools of related disciplines to define the field - especially general aesthetic theory, theory of literature and art history. The article does not aim to trace all the contexts and give practical instructions to teachers in a limited space, it only selects some questions and gives specific examples of them, provided with an illustrative appendix. For the historiographical and social-scientific context, the text is provided with additional footnotes - the current system of art-pedagogical study and the possibilities of a specific aesthetic field are presented in more detail, although only on selected examples from our tribal alma mater.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace [online]

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    25-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus