Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10415390" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10415390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yn4nTYPBLz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yn4nTYPBLz</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.005" target="_blank" >10.5507/epd.2020.005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je objasnit význam spolupráce rodičů se školou v inkluzivním vzdělávání a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Výzkum byl zaměřen na zpracování tří případových studií vybraných škol s inkluzivním pojetím. V rámci případových studií byly v každé z těchto škol realizované tři rozhovory s učiteli a tři rozhovory s rodiči. V článku jsou předloženy výsledky výzkumu ze tří škol, které podporovaly inkluzivní vzdělávání ještě před nabytím účinnosti novely vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Název v anglickém jazyce
Parents as co-attendants to inclusive education
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to clarify the importance of cooperation between parents and schools in inclusive education and thus contribute to the current topic of inclusive education. The research was focused on the processing of three case studies of selected schools with an inclusive concept. In these case studies, three teacher interviews and three interviews with parents were conducted in each of these schools. The article presents the research results from three schools that supported inclusive education before the amendment to decree No. 27/2016 Coll. - On the education of pupils with special educational needs and gifted pupils came into effect.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium [on-line]
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
27-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—