SPECIFICS OF COMMUNICATION BETWEEN TEACHER AND PARENT OF GIFTED PUPILS IN RELATION TO TYPE OF SCHOOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63534538" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63534538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo" target="_blank" >https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SPECIFICS OF COMMUNICATION BETWEEN TEACHER AND PARENT OF GIFTED PUPILS IN RELATION TO TYPE OF SCHOOL
Popis výsledku v původním jazyce
The present research deals with the issue of communication between parent and teacher of a gifted pupil. The presented study is qualitatively conceived through interviews with teachers of gifted pupils. In analysing the testimony of teachers, several different types of schools were revealed, each with a different experience of nurturing gifted pupils and communication with parents of gifted pupils. Also of interest is the different attitude of parents of gifted pupils to their children. Last but not least, the impact of inclusion on the quality of care for gifted pupils dealt with in the research
Název v anglickém jazyce
SPECIFICS OF COMMUNICATION BETWEEN TEACHER AND PARENT OF GIFTED PUPILS IN RELATION TO TYPE OF SCHOOL
Popis výsledku anglicky
The present research deals with the issue of communication between parent and teacher of a gifted pupil. The presented study is qualitatively conceived through interviews with teachers of gifted pupils. In analysing the testimony of teachers, several different types of schools were revealed, each with a different experience of nurturing gifted pupils and communication with parents of gifted pupils. Also of interest is the different attitude of parents of gifted pupils to their children. Last but not least, the impact of inclusion on the quality of care for gifted pupils dealt with in the research
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
10.
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
"34 "- 47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—