Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPECIFICS OF COMMUNICATION BETWEEN TEACHER AND PARENT OF GIFTED PUPILS IN RELATION TO TYPE OF SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63534538" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63534538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo" target="_blank" >https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SPECIFICS OF COMMUNICATION BETWEEN TEACHER AND PARENT OF GIFTED PUPILS IN RELATION TO TYPE OF SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present research deals with the issue of communication between parent and teacher of a gifted pupil. The presented study is qualitatively conceived through interviews with teachers of gifted pupils. In analysing the testimony of teachers, several different types of schools were revealed, each with a different experience of nurturing gifted pupils and communication with parents of gifted pupils. Also of interest is the different attitude of parents of gifted pupils to their children. Last but not least, the impact of inclusion on the quality of care for gifted pupils dealt with in the research

  • Název v anglickém jazyce

    SPECIFICS OF COMMUNICATION BETWEEN TEACHER AND PARENT OF GIFTED PUPILS IN RELATION TO TYPE OF SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The present research deals with the issue of communication between parent and teacher of a gifted pupil. The presented study is qualitatively conceived through interviews with teachers of gifted pupils. In analysing the testimony of teachers, several different types of schools were revealed, each with a different experience of nurturing gifted pupils and communication with parents of gifted pupils. Also of interest is the different attitude of parents of gifted pupils to their children. Last but not least, the impact of inclusion on the quality of care for gifted pupils dealt with in the research

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    "34 "- 47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus