Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From South to North in the Globalised World of Early Childhood Education and Care: Varied national and local responses in selected countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10419393" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10419393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=M0SEGkYEV6" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=M0SEGkYEV6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1682" target="_blank" >10.14712/23362189.2020.1682</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From South to North in the Globalised World of Early Childhood Education and Care: Varied national and local responses in selected countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Th is article analyses the neoliberal transformation of ECEC in five selected countries (Germany, Slovakia, Indonesia, Nepal, and Kenya). Both the Global South and the Global North are represented. Th e countries were selected either because of the authors&apos; involvement in research in the respective country or because of their long-term personal experience of that particular system of ECEC. Th e knowledge the authors acquired enabled them to delve deeper into the question of the point at which ECEC systems encounter neoliberal education policy and to describe the different ways in which the countries have adapted to the new policies. Th e article shows that neoliberal education policies require different types of adaptation and that these may have very different effects on the system of ECEC - from a change in concept to system convergence and practical resistance or total governance of the ECEC sector. Th e article contributes to a more granular understanding of the effect of the economising discourse on the ECEC sector.

  • Název v anglickém jazyce

    From South to North in the Globalised World of Early Childhood Education and Care: Varied national and local responses in selected countries

  • Popis výsledku anglicky

    Th is article analyses the neoliberal transformation of ECEC in five selected countries (Germany, Slovakia, Indonesia, Nepal, and Kenya). Both the Global South and the Global North are represented. Th e countries were selected either because of the authors&apos; involvement in research in the respective country or because of their long-term personal experience of that particular system of ECEC. Th e knowledge the authors acquired enabled them to delve deeper into the question of the point at which ECEC systems encounter neoliberal education policy and to describe the different ways in which the countries have adapted to the new policies. Th e article shows that neoliberal education policies require different types of adaptation and that these may have very different effects on the system of ECEC - from a change in concept to system convergence and practical resistance or total governance of the ECEC sector. Th e article contributes to a more granular understanding of the effect of the economising discourse on the ECEC sector.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    407-424

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus