Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deníková studie o učení se češtině jako cizímu jazyku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10420464" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10420464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9myxbnFynM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9myxbnFynM</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Deníková studie o učení se češtině jako cizímu jazyku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přináší výsledky pilotního výzkumu proměn motivace v kurzech češtiny pro studenty na Univerzitě Karlově v Praze. Výzkum se zaměřil na vysokoškolské studenty z USA. Jeho cílem bylo zjistit, zda a jak se proměňuje motivace u studentů v tomto typu kurzu a jaké faktory mají na případnou proměnu vliv. Zvoleným výzkumným nástrojem byly deníkové záznamy, studenti psali po dobu 13 týdnů. K operacionalizaci motivace byl použit model cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009). Zjištěné výsledky potvrdily, že motivace a postoje procházejí proměnou. Klíčový faktor v motivačním profilu představuje učební situace (učitel, kurz, učivo, metodika) a afektivní stav s ní spojený, dále výrazná potřeba integrovat se do cílové kultury a komunikovat s jejími členy, a také potřeba akademického úspěchu. Z výsledků kvalitativní analýzy dat vyplývají pedagogické implikace, využitelné i v jiných typech výuky češtiny jako cizího jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    Diary Study on Learning Czech as a Foreign Language

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the pilot phase of research studying motivation changes in the Czech language courses at Charles University, Prague. This phase focused on students coming from American universities to Prague for one semester within their Study Abroad. The aim of the research was to find out whether and how motivation to learn Czech changes and what the students themselves consider the key factors playing role in the learning process. L2 Motivational Self System (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009) was used to operationalize motivation. The results confirmed that there is a shift of motivation among these students and key factors were identified: the learning situation (teacher, course, syllabus, methodology) and affective states relating to it as well as strong desire to interact with the members of the local culture and to succeed academically. Pedagogic implications were drawn from the findings and can be applied to other teaching contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    127-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus