Student Voices form (Virtual) Language Classrooms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10441809" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10441809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RQGBqh8-St" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RQGBqh8-St</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36366/frontiers.v34i1.565" target="_blank" >10.36366/frontiers.v34i1.565</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student Voices form (Virtual) Language Classrooms
Popis výsledku v původním jazyce
A cohort of American students came to Prague for their Study Abroad in spring 2020. They singed up for a Czech language course but had to leave the country in the middle of the term and continue learning from homes. At the end of the term, they were asked to write a short reflective essay on how their motivation to learn Czech transformed throughout the term and what motivational factors they regarded as key for themselves. This text explores what the students have to say about their own learning experience from their unique study abroad experience and confirms that the integrative factor plays the most important role in the study abroad context.
Název v anglickém jazyce
Student Voices form (Virtual) Language Classrooms
Popis výsledku anglicky
A cohort of American students came to Prague for their Study Abroad in spring 2020. They singed up for a Czech language course but had to leave the country in the middle of the term and continue learning from homes. At the end of the term, they were asked to write a short reflective essay on how their motivation to learn Czech transformed throughout the term and what motivational factors they regarded as key for themselves. This text explores what the students have to say about their own learning experience from their unique study abroad experience and confirms that the integrative factor plays the most important role in the study abroad context.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Frontiers [online]
ISSN
2380-8144
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—