Láska jako opomíjené pedagogické téma?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421504" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Láska jako opomíjené pedagogické téma?
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zamýšlí nad místem lásky ve školní edukaci. Vychází z toho, že tradiční přístup školní edukace usilující o předání neosobní, hodnotově neutrální struktury vzdělávacích obsahů v podstatě vytěsnil klíčovou existenciální zkušenost - prožitek lásky. Text kritizuje jednostranně vztahové chápání lásky ve vybraných psychosociálních teoriích, upozorňuje na význam existencialistické pedagogiky pro obnovení zájmu o hodnotové a prožitkové motivy ve výchově a snaží se demonstrovat důvody, proč je motiv lásky zásadní pro humanistické pojetí edukace.
Název v anglickém jazyce
Love as a neglected pedagogical theme?
Popis výsledku anglicky
The text reflects on the role of love in school education. It is based on the fact that the traditional approach to school education, which seeks to convey an impersonal, value-neutral structure of educational content, has essentially displaced a key existential experience - the experience of love. The text criticizes the one-sided relational understanding of love in selected psycho-social theories, draws attention to the importance of existentialist pedagogy for renewing interest in value and experiential motives in education and tries to demonstrate the reasons why the motive of love is essential for the humanistic conception of education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
37-49
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—