Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Láska jako opomíjené pedagogické téma?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421504" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Láska jako opomíjené pedagogické téma?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zamýšlí nad místem lásky ve školní edukaci. Vychází z toho, že tradiční přístup školní edukace usilující o předání neosobní, hodnotově neutrální struktury vzdělávacích obsahů v podstatě vytěsnil klíčovou existenciální zkušenost - prožitek lásky. Text kritizuje jednostranně vztahové chápání lásky ve vybraných psychosociálních teoriích, upozorňuje na význam existencialistické pedagogiky pro obnovení zájmu o hodnotové a prožitkové motivy ve výchově a snaží se demonstrovat důvody, proč je motiv lásky zásadní pro humanistické pojetí edukace.

  • Název v anglickém jazyce

    Love as a neglected pedagogical theme?

  • Popis výsledku anglicky

    The text reflects on the role of love in school education. It is based on the fact that the traditional approach to school education, which seeks to convey an impersonal, value-neutral structure of educational content, has essentially displaced a key existential experience - the experience of love. The text criticizes the one-sided relational understanding of love in selected psycho-social theories, draws attention to the importance of existentialist pedagogy for renewing interest in value and experiential motives in education and tries to demonstrate the reasons why the motive of love is essential for the humanistic conception of education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-154-8

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Počet stran knihy

    534

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly