V kůži posledního mluvčího. Gamifikace výstavy o jazykové diverzitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10429337" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10429337 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-khF9a2GbX" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-khF9a2GbX</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37520/mmvp.2020.003" target="_blank" >10.37520/mmvp.2020.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
V kůži posledního mluvčího. Gamifikace výstavy o jazykové diverzitě
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zabývá prezentací témat, jako je diverzita, ohrožení, vymírání, dokumentace a ochrana jazyků, žákům základních a středních škol prostřednictvím zážitkové pedagogiky. Představuje interaktivní výstavu s názvem "Biosféra jazyků" doplněnou vzdělávací únikovou hrou "Poslední mluvčí". Výstavu a únikovou hru uspořádala vzdělávací platforma Library of Languages pro festival Evropský den jazyků 2019 v Kampusu Hybernská. Příspěvek popisuje, jak byly při navrhování jednotlivých částí výstavy a únikové hry využity současné přístupy k jazykové diverzitě a principy teorie zážitkového učení a gamifikace.
Název v anglickém jazyce
In the shoes of the last speaker. Gamifying a linguistic diversity exhibition
Popis výsledku anglicky
In this paper, we deal with the presentation of the topics of the diversity, endangerment, extinction, documentation and preservation of the world's languages to the primary and secondary school students via experiential education. We present an interactive exhibition titled "Linguistic biosphere" accompanied by an escape game "The last speaker". The exhibition and the escape game were organized by the educational platform Library of Languages for the 2019 European Day of Languages festival in Kampus Hybernská. The paper describes how the current approaches to linguistic diversity and the principles of experiential learning theory and gamification were utilized in the design of the particular components of the exhibition and the escape game.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Muzeum
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
22-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—