Vnitrofakultní jazyková škola jako doplněk pedagogické praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10430094" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10430094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=HWfMImHSzK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=HWfMImHSzK</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnitrofakultní jazyková škola jako doplněk pedagogické praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Studie představuje inovativní projekt vlastní vnitrofakultní jazykové školy, která na FF UK slouží jako doplněk pedagogických praxí v přípravě učitelů anglického jazyka. Mapuje její čtyřletou existenci, detailně popisuje její vznik, strukturu, vedení a principy práce se studenty didaktiky angličtiny, kteří na škole vyučují. Dále poskytuje výsledky kvalitativního rozboru dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo třináct studentů učitelství zapojených do projektu. Ti hodnotili přínos projektu pro svou vlastní učitelskou přípravu a nejrůznější aspekty práce v jazykové škole, jako např. smysl vzájemných hospitací, zhodnocení dosaženého pokroku sebe i svých studentů, zhodnocení problematických aspektů i srovnání projektu se standardní pedagogickou praxí. Vysoké hodnocení všech aspektů projektu studenty, lektory i vedením FF UK ukazuje, že projekt vlastní jazykové školy představuje unikátní příležitost doplnění běžných pedagogických praxí o simulaci skutečné školy organizované ve vlastních prostorách. Studie může sloužit i jako návod k vedení podobných projektů na jiných fakultách připravujících budoucí učitele.
Název v anglickém jazyce
Intra-faculty language school as a supplement to pedagogical practice
Popis výsledku anglicky
The study presents an innovative project of the Faculty's own intra-faculty language school, which serves the Faculty of Arts, Charles University as a complement to pedagogical practicum in the preparation of English language teachers. It maps its four-year existence, describes in detail its origin, structure, management and principles of work with students of English didactics who teach at the school. It also provides the results of a qualitative analysis of a questionnaire survey, of the thirteen student teachers involved in the project. They evaluated the contribution of the project for their own teacher training and various aspects of working in a language school, such as the meaning of peer observations, evaluation of their own and their students' progress, assessment of problematic aspects and comparison of the project with standard teaching practice. The high evaluation of all aspects of the project by the students, lecturers and the management of the Faculty of Arts of Charles University shows that the project of the language school itself represents a unique opportunity to complement standard pedagogical practice with a simulation of a real school organised on its own premises. The study can also serve as a guide for conducting similar projects at other faculties preparing future teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics
ISSN
1804-3240
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
20-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—