Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The gift of homeschooling: Adult homeschool graduates and their parents conceptualize homeschooling in North Carolina

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10431097" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10431097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s1aE3ySvbt" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s1aE3ySvbt</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jped-2021-0006" target="_blank" >10.2478/jped-2021-0006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The gift of homeschooling: Adult homeschool graduates and their parents conceptualize homeschooling in North Carolina

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although still a marginalized practice, homeschooling is on the rise in-ternationally and across socio-economic groups. Moreover, the current Covid-19 pandemic has shifted additional attention to homeschooling. However, much of the available research is primarily concerned with the current day-to-day practice of homeschooling and little attention is paid to adult homeschool graduates. This ex-ploratory study, based on qualitative interviews with mothers and adult children from 12 families, examines young adults&apos; overall evaluation of their past homeschoo-ling experience and aims to understand how parents and children view the pros and cons of homeschooling in hindsight. The data analysis revealed that homeschoolers approach education more broadly than focusing strictly on the academic side and it identified the common theme of &quot;gifting,&quot; which challenges the prevailing conceptu-alization that homeschooling is a &quot;sacrifice.&quot; Respondents viewed their homeschoo-ling experience as a mutually beneficial process of giving and receiving rather than a unidirectional act of &quot;sacrifice.&quot;

  • Název v anglickém jazyce

    The gift of homeschooling: Adult homeschool graduates and their parents conceptualize homeschooling in North Carolina

  • Popis výsledku anglicky

    Although still a marginalized practice, homeschooling is on the rise in-ternationally and across socio-economic groups. Moreover, the current Covid-19 pandemic has shifted additional attention to homeschooling. However, much of the available research is primarily concerned with the current day-to-day practice of homeschooling and little attention is paid to adult homeschool graduates. This ex-ploratory study, based on qualitative interviews with mothers and adult children from 12 families, examines young adults&apos; overall evaluation of their past homeschoo-ling experience and aims to understand how parents and children view the pros and cons of homeschooling in hindsight. The data analysis revealed that homeschoolers approach education more broadly than focusing strictly on the academic side and it identified the common theme of &quot;gifting,&quot; which challenges the prevailing conceptu-alization that homeschooling is a &quot;sacrifice.&quot; Respondents viewed their homeschoo-ling experience as a mutually beneficial process of giving and receiving rather than a unidirectional act of &quot;sacrifice.&quot;

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-21743S" target="_blank" >GA21-21743S: Výhody a nevýhody domácího vzdělávání:co nám říká česká zkušenost?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pedagogy [online]

  • ISSN

    1338-2144

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    119-140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85112845705