Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Justifying homeschooling in Czech Republic: How "good parents" and their children use time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10383280" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10383280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/0907568218793517" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/0907568218793517</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0907568218793517" target="_blank" >10.1177/0907568218793517</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Justifying homeschooling in Czech Republic: How "good parents" and their children use time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our study of Czech homeschooling families, we discovered that the unifying theme of their justifying narratives was how the families rearranged the norm of &quot;good parenting,&quot; defined as the amount of time families spent together. The parents argued the importance of sacrificing their own time and educating their children themselves. They distinguished themselves from parents who are not willing to attend the children&apos;s needs as much. Finally, we show that homeschooled children also actively adopt the family time management.

  • Název v anglickém jazyce

    Justifying homeschooling in Czech Republic: How "good parents" and their children use time

  • Popis výsledku anglicky

    In our study of Czech homeschooling families, we discovered that the unifying theme of their justifying narratives was how the families rearranged the norm of &quot;good parenting,&quot; defined as the amount of time families spent together. The parents argued the importance of sacrificing their own time and educating their children themselves. They distinguished themselves from parents who are not willing to attend the children&apos;s needs as much. Finally, we show that homeschooled children also actively adopt the family time management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Childhood

  • ISSN

    0907-5682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    530-543

  • Kód UT WoS článku

    000450026200009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85052600921