Justifying homeschooling in Czech Republic: How "good parents" and their children use time
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10383280" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10383280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1177/0907568218793517" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/0907568218793517</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0907568218793517" target="_blank" >10.1177/0907568218793517</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Justifying homeschooling in Czech Republic: How "good parents" and their children use time
Popis výsledku v původním jazyce
In our study of Czech homeschooling families, we discovered that the unifying theme of their justifying narratives was how the families rearranged the norm of "good parenting," defined as the amount of time families spent together. The parents argued the importance of sacrificing their own time and educating their children themselves. They distinguished themselves from parents who are not willing to attend the children's needs as much. Finally, we show that homeschooled children also actively adopt the family time management.
Název v anglickém jazyce
Justifying homeschooling in Czech Republic: How "good parents" and their children use time
Popis výsledku anglicky
In our study of Czech homeschooling families, we discovered that the unifying theme of their justifying narratives was how the families rearranged the norm of "good parenting," defined as the amount of time families spent together. The parents argued the importance of sacrificing their own time and educating their children themselves. They distinguished themselves from parents who are not willing to attend the children's needs as much. Finally, we show that homeschooled children also actively adopt the family time management.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Childhood
ISSN
0907-5682
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
530-543
Kód UT WoS článku
000450026200009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85052600921