Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10473474" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10473474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2023.55.5.18" target="_blank" >10.31577/sociologia.2023.55.5.18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Krize veřejného vzdělávání způsobená uzavřením škol během pandemie Covid-19 způsobila kulturní šok, zároveň však otevřela prostor pro alternativní způsoby vzdělávání jako je domácí vzdělávání. Legitimita domácího vzdělávání a jeho obliba mezi rodiči a politiky v posledních desetiletích významně vzrůstá. Cílem studie je identifikovat motivy rodin k domácímu vzdělávání pomocí výzkumného designu založeného na hloubkových rozhovorech s (pra)rodiči dětí vzdělávaných doma. Výsledky analýzy vedly k identifikaci dvou klíčových typů motivů: motivy související s nespokojeností rodin s výkonem školského systému a motivy související s rodinnými hodnotami a životním stylem.
Název v anglickém jazyce
Parents' Motivations for Homeschooling in the Czech Context
Popis výsledku anglicky
The crisis of publiceducation caused by school lockdowns during Covid-19 pandemic caused cultural shock butalso opened the space for alternative modes of education such as homeschooling. Legitimacy of homeschooling and its popularity among parents and policymakers has already been increasing in the last decades. The aim of the study is to identify motives for homeschooling by a research design based on in-depth interviews with (grand)parents of homeschooled children. The results of analysis distinguished two types of motives: motives related to dissatisfaction of families with the performance of school system and motivesrelated to family values and life-style.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA21-21743S" target="_blank" >GA21-21743S: Výhody a nevýhody domácího vzdělávání:co nám říká česká zkušenost?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociológia
ISSN
0049-1225
e-ISSN
1336-8613
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
55:5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
496-521
Kód UT WoS článku
001090694500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85174588744