Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10473474" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10473474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_lLE3Fn7Pl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2023.55.5.18" target="_blank" >10.31577/sociologia.2023.55.5.18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace rodičů k domácímu vzdělávání v českém kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Krize veřejného vzdělávání způsobená uzavřením škol během pandemie Covid-19 způsobila kulturní šok, zároveň však otevřela prostor pro alternativní způsoby vzdělávání jako je domácí vzdělávání. Legitimita domácího vzdělávání a jeho obliba mezi rodiči a politiky v posledních desetiletích významně vzrůstá. Cílem studie je identifikovat motivy rodin k domácímu vzdělávání pomocí výzkumného designu založeného na hloubkových rozhovorech s (pra)rodiči dětí vzdělávaných doma. Výsledky analýzy vedly k identifikaci dvou klíčových typů motivů: motivy související s nespokojeností rodin s výkonem školského systému a motivy související s rodinnými hodnotami a životním stylem.

  • Název v anglickém jazyce

    Parents' Motivations for Homeschooling in the Czech Context

  • Popis výsledku anglicky

    The crisis of publiceducation caused by school lockdowns during Covid-19 pandemic caused cultural shock butalso opened the space for alternative modes of education such as homeschooling. Legitimacy of homeschooling and its popularity among parents and policymakers has already been increasing in the last decades. The aim of the study is to identify motives for homeschooling by a research design based on in-depth interviews with (grand)parents of homeschooled children. The results of analysis distinguished two types of motives: motives related to dissatisfaction of families with the performance of school system and motivesrelated to family values and life-style.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-21743S" target="_blank" >GA21-21743S: Výhody a nevýhody domácího vzdělávání:co nám říká česká zkušenost?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

    1336-8613

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    55:5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    496-521

  • Kód UT WoS článku

    001090694500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85174588744