Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Test culture from a 'new economy of power relations' perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10432363" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10432363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MBggo.s0Sv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MBggo.s0Sv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/01596306.2021.1919863" target="_blank" >10.1080/01596306.2021.1919863</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Test culture from a 'new economy of power relations' perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study draws on qualitative data to analyse the effect of the national Year 5 test culture on test actors in selected Slovak schools. The test culture is presented in the context of disciplinary power, while the method of analysis follows Foucault&apos;s later recommendation to focus more on the &apos;new economy of power relations&apos;. Such an analysis is more empirically oriented and takes account of, and even emerges from, practical forms of resistance. It allows for a better understanding of the complexity and diversity of social responsiveness to the normative test culture in the school and the relativization of the one-sided power-oriented perception of the effect of testing in school settings. The study presents a critical view of across-theboard perceptions of national large-scale testing that ignore its specific normative setting and how it operates within the cultures themselves.

  • Název v anglickém jazyce

    Test culture from a 'new economy of power relations' perspective

  • Popis výsledku anglicky

    This study draws on qualitative data to analyse the effect of the national Year 5 test culture on test actors in selected Slovak schools. The test culture is presented in the context of disciplinary power, while the method of analysis follows Foucault&apos;s later recommendation to focus more on the &apos;new economy of power relations&apos;. Such an analysis is more empirically oriented and takes account of, and even emerges from, practical forms of resistance. It allows for a better understanding of the complexity and diversity of social responsiveness to the normative test culture in the school and the relativization of the one-sided power-oriented perception of the effect of testing in school settings. The study presents a critical view of across-theboard perceptions of national large-scale testing that ignore its specific normative setting and how it operates within the cultures themselves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse [online]

  • ISSN

    1469-3739

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    912-928

  • Kód UT WoS článku

    000646928500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105285673