Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coping With Online Practicum: The Case of Pre-Service Teachers of Czech as a Second Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10436316" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10436316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-7720-2.ch016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-7720-2.ch016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-7720-2.ch016" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-7720-2.ch016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coping With Online Practicum: The Case of Pre-Service Teachers of Czech as a Second Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the experience of eight pre-service teachers of Czech as a Second Language both in Spring 2020 while their teaching practicum classes abruptly turned online, and Fall 2020, when online teaching became the &quot;new normal,&quot; and traces how they coped with the new instructional media. The data were collected in two group zoom sessions with a supervisor and two observed lessons with observation sheets and lesson plans, and finally, in a written reflection and a recorded group interview. The teachers identified two main problems: 1. a lack of previous training and experience with online instruction; 2. classroom management specifics related to the nature of online lessons. Peer observation and collaborative tasks emerged as the main coping strategies. Although the teachers adapted to the new situation well, training programs should provide more courses on CALL (computer-assisted language learning) in their curricula in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Coping With Online Practicum: The Case of Pre-Service Teachers of Czech as a Second Language

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the experience of eight pre-service teachers of Czech as a Second Language both in Spring 2020 while their teaching practicum classes abruptly turned online, and Fall 2020, when online teaching became the &quot;new normal,&quot; and traces how they coped with the new instructional media. The data were collected in two group zoom sessions with a supervisor and two observed lessons with observation sheets and lesson plans, and finally, in a written reflection and a recorded group interview. The teachers identified two main problems: 1. a lack of previous training and experience with online instruction; 2. classroom management specifics related to the nature of online lessons. Peer observation and collaborative tasks emerged as the main coping strategies. Although the teachers adapted to the new situation well, training programs should provide more courses on CALL (computer-assisted language learning) in their curricula in the future.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Research on Effective Online Language Teaching in a Disruptive Environment

  • ISBN

    978-1-79987-720-2

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    311-332

  • Počet stran knihy

    490

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly