Změna pedagogické praxe v době koronavirové epidemie pohledem studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920227" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Změna pedagogické praxe v době koronavirové epidemie pohledem studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentovat názory studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe v rámci nových podmínek, která probíhala v jarních měsících 2020. Jsou popsána teoretická východiska problematiky. Dále jsou představeny výsledky kvalitativního výzkumu, kterého se zúčastnilo 36 studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku. Na základě kvalitativní analýzy dat pak vznikly 4 kategorie: "(ne)vítaná změna", "změna pohledu na hospitace", "tak trochu jiná příprava na hodinu", "virtuální učitel - samouk".
Název v anglickém jazyce
Changing teaching practice in the coronavirus era epidemic through the eyes of pre-service teachers
Popis výsledku anglicky
The main goal of this work is to present opinions of students of Teaching of Vocational Subjects and Practical Training on the teaching practice in the new circumstances during the coronavirus epidemic in the spring of 2020. The first part presents the theoretical background. The second part presents results of a qualitative research conducted by performing interviews with 36 students of Teaching of Vocational Subjects and Practical Training. Qualitative analysis of the data revealed 4 categories: "situation perceived as a welcomed change", "change of the opinion on teaching observation", "sort of different preparation for a lesson", "virtual teacher -autodidact".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku
ISBN
978-80-7392-367-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
299-303
Název nakladatele
MSD, spol. s r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—