Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English in primary schools and its role in European integration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10440278" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10440278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RO86ncK-Ix" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RO86ncK-Ix</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    La lingua inglese nella scuola primaria e il suo ruolo nell'integrazione europea

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite a common assumption in laypeople&apos;s discourse, several studies indicate that an early age of onset to a second language (L2) is not always necessary to attain high levels of proficiency, with variables such as motivation and emotional attachment to the L2 being better predictors of attainment. In Europe, this assumption has influenced policies on second language learning in schools. Nowadays, children start learning English significantly earlier than they did in previous generations. In this article, I argue that this choice in policy, even though not necessarily backed by scientific data on language learning, is having a positive effect on the use of English in Europe, and thus on European integration. An early exposure may in fact contribute to developing motivation in children and establish the relevance of English in their life, two factors that will eventually contribute to their sentiment towards English and their interaction with other L2 speakers of English in Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    English in primary schools and its role in European integration

  • Popis výsledku anglicky

    Despite a common assumption in laypeople&apos;s discourse, several studies indicate that an early age of onset to a second language (L2) is not always necessary to attain high levels of proficiency, with variables such as motivation and emotional attachment to the L2 being better predictors of attainment. In Europe, this assumption has influenced policies on second language learning in schools. Nowadays, children start learning English significantly earlier than they did in previous generations. In this article, I argue that this choice in policy, even though not necessarily backed by scientific data on language learning, is having a positive effect on the use of English in Europe, and thus on European integration. An early exposure may in fact contribute to developing motivation in children and establish the relevance of English in their life, two factors that will eventually contribute to their sentiment towards English and their interaction with other L2 speakers of English in Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rivista Internazionale di Studi Europei [online]

  • ISSN

    2421-583X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    61-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus