Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individual differences in SLA.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU151313" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU151313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individual differences in SLA.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Understanding the diverse factors influencing second language (L2) learning, such as cognitive abilities, motivation, age, personality traits, learning strategies and learning styles, are critical in comprehending the complexities of this process. This chapter explores the impact of individual differences on second language acquisition (SLA), learning outcomes, and overall L2 learning success. First, it compares the opinions of the advocates of the critical period hypothesis and those who challenge its rigidity, highlighting the role of learning styles in determining ultimate proficiency for both early and late L2 learners. Then, the chapter discusses the influence of affective factors such as motivation, language anxiety and language attitude on the learners' success in L2 learning. Finally, it directs attention to cognitive factors and personality traits that collectively contribute to the varied and nuanced landscape of SLA. The pedagogical implications of recognizing and accommodating the individual differences in L2 learning offer insights for teachers aiming to optimize their teaching methods and approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Individual differences in SLA.

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding the diverse factors influencing second language (L2) learning, such as cognitive abilities, motivation, age, personality traits, learning strategies and learning styles, are critical in comprehending the complexities of this process. This chapter explores the impact of individual differences on second language acquisition (SLA), learning outcomes, and overall L2 learning success. First, it compares the opinions of the advocates of the critical period hypothesis and those who challenge its rigidity, highlighting the role of learning styles in determining ultimate proficiency for both early and late L2 learners. Then, the chapter discusses the influence of affective factors such as motivation, language anxiety and language attitude on the learners' success in L2 learning. Finally, it directs attention to cognitive factors and personality traits that collectively contribute to the varied and nuanced landscape of SLA. The pedagogical implications of recognizing and accommodating the individual differences in L2 learning offer insights for teachers aiming to optimize their teaching methods and approaches.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Psychology Behind Second Language Acquisition

  • ISBN

    979-8-89113-511-6

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    1-23

  • Počet stran knihy

    188

  • Název nakladatele

    Nova Science Publishers, Inc.

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly