Individual factors in second language learning; [Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas]
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AK4H38P35" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:K4H38P35 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85203443305&doi=10.5817%2fERB2024-2-17&partnerID=40&md5=0d26805b3ac2e97b89c5beb0840d546d" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85203443305&doi=10.5817%2fERB2024-2-17&partnerID=40&md5=0d26805b3ac2e97b89c5beb0840d546d</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/ERB2024-2-17" target="_blank" >10.5817/ERB2024-2-17</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Individual factors in second language learning; [Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas]
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the individual factors that influence second language learning, emphasizing the complex interplay between personal characteristics, cognitive processes, and external conditions. The study examines key factors such as motivation, age, personality, cognitive abilities, and learning styles, and how each contributes to the success or challenges faced by learners. Additionally, the article discusses the role of anxiety, self-esteem, and cultural attitudes in shaping language acquisition. By analyzing both intrinsic and extrinsic influences, the paper offers insights into how individual differences impact the language learning process, providing a comprehensive understanding of the various elements that educators and learners can consider to enhance the effectiveness of second language learning.
Název v anglickém jazyce
Individual factors in second language learning; [Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas]
Popis výsledku anglicky
This article explores the individual factors that influence second language learning, emphasizing the complex interplay between personal characteristics, cognitive processes, and external conditions. The study examines key factors such as motivation, age, personality, cognitive abilities, and learning styles, and how each contributes to the success or challenges faced by learners. Additionally, the article discusses the role of anxiety, self-esteem, and cultural attitudes in shaping language acquisition. By analyzing both intrinsic and extrinsic influences, the paper offers insights into how individual differences impact the language learning process, providing a comprehensive understanding of the various elements that educators and learners can consider to enhance the effectiveness of second language learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Etudes Romanes de Brno
ISSN
18037399
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
239 - 243
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85203443305