Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individual factors in second language learning; [Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas]

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AK4H38P35" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:K4H38P35 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85203443305&doi=10.5817%2fERB2024-2-17&partnerID=40&md5=0d26805b3ac2e97b89c5beb0840d546d" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85203443305&doi=10.5817%2fERB2024-2-17&partnerID=40&md5=0d26805b3ac2e97b89c5beb0840d546d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/ERB2024-2-17" target="_blank" >10.5817/ERB2024-2-17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individual factors in second language learning; [Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas]

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the individual factors that influence second language learning, emphasizing the complex interplay between personal characteristics, cognitive processes, and external conditions. The study examines key factors such as motivation, age, personality, cognitive abilities, and learning styles, and how each contributes to the success or challenges faced by learners. Additionally, the article discusses the role of anxiety, self-esteem, and cultural attitudes in shaping language acquisition. By analyzing both intrinsic and extrinsic influences, the paper offers insights into how individual differences impact the language learning process, providing a comprehensive understanding of the various elements that educators and learners can consider to enhance the effectiveness of second language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Individual factors in second language learning; [Factores individuales en el aprendizaje de segundas lenguas]

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the individual factors that influence second language learning, emphasizing the complex interplay between personal characteristics, cognitive processes, and external conditions. The study examines key factors such as motivation, age, personality, cognitive abilities, and learning styles, and how each contributes to the success or challenges faced by learners. Additionally, the article discusses the role of anxiety, self-esteem, and cultural attitudes in shaping language acquisition. By analyzing both intrinsic and extrinsic influences, the paper offers insights into how individual differences impact the language learning process, providing a comprehensive understanding of the various elements that educators and learners can consider to enhance the effectiveness of second language learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Etudes Romanes de Brno

  • ISSN

    18037399

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    239 - 243

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85203443305