Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prep for adventure: the acquisition of prepositions through gaming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10455664" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10455664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prep for adventure: the acquisition of prepositions through gaming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the major recent trends in second language teaching has been the employment of video games as possible learning tools. This paper introduces an educational computer game (Prep for Adventure) specifically designed to teach A1-A2 level learners how to use the six most common English prepositions. The game&apos;s design stands on the combination of relevant second language acquisition theories together with research on learning through gaming (Digital Game-based Learning, Computer-assisted Language Learning, etc.). The game, developed as a top-down role-playing game, consists of five separate tasks, each requiring a different strategy to be completed, while also requiring gamers to use appropriateEnglish prepositions to be completed. The language used in the game is adjusted for the subjects&apos; level of proficiency, the game is fully voiced and offers a degree of customization. Following the creation of the game, an experiment was conducted on 24 elementary school children, who were independently assessed on their use of prepositions before and after playing. The results of the independent assessment revealed that the game did advance the subjects&apos; performance in prepositional structures containing the six most frequent English prepositions at the A1- A2 level.

  • Název v anglickém jazyce

    Prep for adventure: the acquisition of prepositions through gaming

  • Popis výsledku anglicky

    One of the major recent trends in second language teaching has been the employment of video games as possible learning tools. This paper introduces an educational computer game (Prep for Adventure) specifically designed to teach A1-A2 level learners how to use the six most common English prepositions. The game&apos;s design stands on the combination of relevant second language acquisition theories together with research on learning through gaming (Digital Game-based Learning, Computer-assisted Language Learning, etc.). The game, developed as a top-down role-playing game, consists of five separate tasks, each requiring a different strategy to be completed, while also requiring gamers to use appropriateEnglish prepositions to be completed. The language used in the game is adjusted for the subjects&apos; level of proficiency, the game is fully voiced and offers a degree of customization. Following the creation of the game, an experiment was conducted on 24 elementary school children, who were independently assessed on their use of prepositions before and after playing. The results of the independent assessment revealed that the game did advance the subjects&apos; performance in prepositional structures containing the six most frequent English prepositions at the A1- A2 level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    “Digital Storytelling in ESP Courses”. Conference Proceedings: INCOLLAB International Conference Series 2021

  • ISBN

    978-80-01-06987-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    39-43

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Masarykův ústav vyšších studií, ČVUT Praha

  • Datum konání akce

    11. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku