Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Popisy referenčních úrovní A1-B2 pro český znakový jazyk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10455853" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10455853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cefr-czj.npi.cz" target="_blank" >http://cefr-czj.npi.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Popisy referenčních úrovní A1-B2 pro český znakový jazyk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Popisy referenčních úrovní A1-B2 pro český znakový jazyk poskytuji popis českého znakového jazyka, čímž přispěji ke zkvalitnění jeho výuky jako jazyka cizího, ke zkvalitnění tvorby sylabů či nastavení systému jazykových zkoušek. Dokument popisuje, co by se měl student (uživatel znakového jazyka) naučit, aby mohl užívat český znakový jazyk ke komunikaci, a jaké znalosti a dovednosti je třeba mít, aby byl schopen v českém znakovém jazyce účinně jednat. Dokument mapuje český znakový jazyk z funkčního i sémantického hlediska a popisuje jeho jazykové prostředky, které klasifikuje do úrovní A1, A2, B1 a B2 podle RRZJ. Jazykové prostředky rozdělené podle úrovně obtížnosti jejich ovládnutí mohou být využívány jako metodická báze a standard jak při sestavování výukových programů v rámci jazykových kurzů českého znakového jazyka a při tvorbě učebních materiálů, tak při testování a hodnocení jazykové úrovně studentů.Jde o zcela první zpracovaný popis jednotlivých referenčních úrovní pro český znakový jazyk.Tento výjimečný autorský počin je výsledkem pětiletého projektu &quot;Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem. Implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání - metodická podpora&quot; (APIV A), uvedený projekt byl realizován v Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR), registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410.

  • Název v anglickém jazyce

    Reference Level Descriptors of Czech Sign Language for levels A1–B2

  • Popis výsledku anglicky

    Reference Level Descriptors of Czech Sign Language for levels A1-B2 provides description of Czech Sign Language, thus contributing to the improvement of its teaching as a foreign language, to the improvement of syllabus development or the setting of the language examination system. The document describes what a student (sign language user) should learn to be able to use Czech Sign Language for communication and what knowledge and skills are needed to be able to communicate effectively in Czech Sign Language. The document maps the Czech Sign Language from a functional and semantic point of view and describes its language resources, which it classifies into levels A1, A2, B1 and B2 according to the RRZJ. The language resources divided according to the level of difficulty of their mastery can be used as a methodological basis and standard in the design of teaching programmes in Czech Sign Language courses and in the development of teaching materials, as well as in the testing and evaluation of the language level of students.It is the first Reference Level Descriptors of Czech Sign Language.This exceptional piece of writing is the result of the five-year project &quot;Step-by-Step Common Education and School Support. Implementation of the Action Plan for Inclusive Education - Methodological Support&quot; (APIV A), implemented by the National Pedagogical Institute of the Czech Republic (NPI CR), project registration number: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7578-102-4

  • Počet stran knihy

    171

  • Název nakladatele

    Národní pedagogický institut České republiky

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy