Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Referenční rámec pro znakové jazyky - Opora pro tvorbu referenčních popisů českého znakového jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10455826" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10455826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cefr-czj.npi.cz/" target="_blank" >https://cefr-czj.npi.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Referenční rámec pro znakové jazyky - Opora pro tvorbu referenčních popisů českého znakového jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Referenční rámec pro znakové jazyky (dále RRZJ) je dokument světového dopadu, který vytvořili čeští špičkoví experti v oblasti znakového jazyka (lingvisté, překladatelé, pedagogové...), Společného evropského referenčního rámce, odborníci na vznik a vývoj evaluačních nástrojů. RRZJ je v Evropě prvním referenčním materiálem týkajícím se učení, vyučování a hodnocení ve znakových jazycích. Na základě RRZJ budou modelovány sylaby, zkoušky, učebnice, kurikula atd., které jsou srovnatelné. Důležitou součástí RRZJ je vymezení tzv. referenčních úrovní (A1-C2). Na každé referenční úrovni jsou charakterizovány znalosti, schopnosti a dovednosti, které musí uživatel znakového jazyka mít, aby byl úspěšný v určitém typu komunikace. Tímto dokumentem je Česká republika první zemí prezentující tuto nepostradatelnou referenci pro znakové jazyky. Světovou důležitost dokládá skutečnost, že RRZJ lze v důležitosti postavit na úroveň obecně známého Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (zkratka SERRJ, dokument Rady Evropy). SERRJ je tvořen pro jazyky psané, RRZJ pro jazyky znakové.Tento výjimečný autorský počin je výsledkem pětiletého projektu &quot;Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem. Implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání - metodická podpora&quot; (APIV A), uvedený projekt byl realizován v Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR), registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410.

  • Název v anglickém jazyce

    The Framework of Reference for Sign Languages - Support for the develpoment Reference Descriptors of Czech Sign Language

  • Popis výsledku anglicky

    The Framework of Reference for Sign Language (abbreviation FRSL) is a world-class document produced by Czech leading experts in the field of sign language (linguists, translators, educators...), of the Common European Framework of Reference, experts in the development of evaluation tools. The FRSL is the first reference material in Europe on learning, teaching and assessment in sign languages. Syllabuses, exams, textbooks, curricula, etc. will be modelled on the basis of the FRSL and these curricula, exams... can be comparable through this FRSL. An important part of the FRSL is the definition of the so-called reference levels (A1-C2). Each reference level characterizes the knowledge and skills that a sign language user must have to be successful in a particular type of communication. With this document, the Czech Republic is the first country to present this indispensable reference for sign languages. The global importance is demonstrated by the fact that the FRSL can be placed on a par with the well-known Common European Framework of Reference for Languages (abbreviation CEFR, a document of the Council of Europe). CEFR is created for written languages, FRSL for sign languages.This exceptional piece of writing is the result of the five-year project &quot;Step-by-Step Common Education and School Support. Implementation of the Action Plan for Inclusive Education - Methodological Support&quot; (APIV A), implemented by the National Pedagogical Institute of the Czech Republic (NPI CR), project registration number: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7578-101-7

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    Národní pedagogický institut České republiky

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy