Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educating heritage language learners and pupils learning a second language: Differences in approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10475714" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10475714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://4euplus.eu/4EU-12.html?newsID=19310" target="_blank" >https://4euplus.eu/4EU-12.html?newsID=19310</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educating heritage language learners and pupils learning a second language: Differences in approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The promotion of plurilingualism and linguistic diversity has always been a crucial goal of the European Union. In alignment with these objectives, the Charles University 4EU+ mini-grant along with support of the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic, the Ministry of Education of the Czech Republic, and the Czech National Agency, funded an innovative project focused on educating heritage language learners and pupils learning a second language. The conference of the Institute of Czech and Deaf Studies at Charles University in Prague on 13 and 14 July 2023 served as a platform for showcasing this collaborative initiative. Led by esteemed researchers and educators from Charles University, Sorbonne University, University of Milan, the University of Geneva, University of Warsaw, and the external partner University of Iceland, this project aimed to address the differences in approaches to language education.

  • Název v anglickém jazyce

    Educating heritage language learners and pupils learning a second language: Differences in approaches

  • Popis výsledku anglicky

    The promotion of plurilingualism and linguistic diversity has always been a crucial goal of the European Union. In alignment with these objectives, the Charles University 4EU+ mini-grant along with support of the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic, the Ministry of Education of the Czech Republic, and the Czech National Agency, funded an innovative project focused on educating heritage language learners and pupils learning a second language. The conference of the Institute of Czech and Deaf Studies at Charles University in Prague on 13 and 14 July 2023 served as a platform for showcasing this collaborative initiative. Led by esteemed researchers and educators from Charles University, Sorbonne University, University of Milan, the University of Geneva, University of Warsaw, and the external partner University of Iceland, this project aimed to address the differences in approaches to language education.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Charles University

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    20

  • Počet zahraničních účastníků

    6

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce