Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Stories Matter? Narrativity in YouTube Videos Targeted at Pre-schoolers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10477159" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10477159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DOjtJO6Z4D" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DOjtJO6Z4D</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Stories Matter? Narrativity in YouTube Videos Targeted at Pre-schoolers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines narrativity in videos that are targeted at children who are 3-6 years old, using the channel &quot;CoComelon Nursery Rhymes &amp; Kids Songs&quot; as the focus of the research. We argue that narrativity plays an essential role in the success of Internet content. The paper attempts to test this thesis via qualitative analysis and by reflecting upon the responses of several respondents in a preliminary survey. First, we exclude factors such as SEO factors, mise-en-scène and characters to analyse the two most famous videos that have been produced by the CoComelon channel. We have found that because these videos are characterised by repetitiveness, narrativity should be sought at the level of a single episode, not at the macro-level. In this sense, the videos contain a high degree of innovation and realism. Next, we consider the construction of the characters to be a purposeful blend of stereotypes and individuation. The videos do not introduce narrativity into the material, instead depicting processes that are as such already narrative - bathing, eating, going to school, etc. These are fundamental processes which compose the everyday experience of the target audience, and thus they are &quot;stories which matter.&quot;

  • Název v anglickém jazyce

    Do Stories Matter? Narrativity in YouTube Videos Targeted at Pre-schoolers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines narrativity in videos that are targeted at children who are 3-6 years old, using the channel &quot;CoComelon Nursery Rhymes &amp; Kids Songs&quot; as the focus of the research. We argue that narrativity plays an essential role in the success of Internet content. The paper attempts to test this thesis via qualitative analysis and by reflecting upon the responses of several respondents in a preliminary survey. First, we exclude factors such as SEO factors, mise-en-scène and characters to analyse the two most famous videos that have been produced by the CoComelon channel. We have found that because these videos are characterised by repetitiveness, narrativity should be sought at the level of a single episode, not at the macro-level. In this sense, the videos contain a high degree of innovation and realism. Next, we consider the construction of the characters to be a purposeful blend of stereotypes and individuation. The videos do not introduce narrativity into the material, instead depicting processes that are as such already narrative - bathing, eating, going to school, etc. These are fundamental processes which compose the everyday experience of the target audience, and thus they are &quot;stories which matter.&quot;

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ADAMarts

  • ISSN

    2256-0890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    135-154

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus