Measuring Positive Emotions: A Preliminary Research Design On The Influence Of Active Methods In English Language Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10484767" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10484767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring Positive Emotions: A Preliminary Research Design On The Influence Of Active Methods In English Language Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces a preliminary research design of a prepared dissertation thesis. It explores the theoretical overview of active learning and explains key features of derived teaching methods referred to as "active methods". The preliminary research aims to measure emotional responses among Czech young adults, employing self-report questionnaires adapted from the Achievement Emotions Questionnaire and gather initial data into a more extensive investigation on positive emotions in English language teaching.
Název v anglickém jazyce
Measuring Positive Emotions: A Preliminary Research Design On The Influence Of Active Methods In English Language Teaching
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a preliminary research design of a prepared dissertation thesis. It explores the theoretical overview of active learning and explains key features of derived teaching methods referred to as "active methods". The preliminary research aims to measure emotional responses among Czech young adults, employing self-report questionnaires adapted from the Achievement Emotions Questionnaire and gather initial data into a more extensive investigation on positive emotions in English language teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum v didaktice cizích jazyků
ISBN
978-80-280-0533-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
229
Strana od-do
171-187
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—