Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring Positive Emotions: A Preliminary Research Design On The Influence Of Active Methods In English Language Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10484767" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10484767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring Positive Emotions: A Preliminary Research Design On The Influence Of Active Methods In English Language Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces a preliminary research design of a prepared dissertation thesis. It explores the theoretical overview of active learning and explains key features of derived teaching methods referred to as &quot;active methods&quot;. The preliminary research aims to measure emotional responses among Czech young adults, employing self-report questionnaires adapted from the Achievement Emotions Questionnaire and gather initial data into a more extensive investigation on positive emotions in English language teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Positive Emotions: A Preliminary Research Design On The Influence Of Active Methods In English Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces a preliminary research design of a prepared dissertation thesis. It explores the theoretical overview of active learning and explains key features of derived teaching methods referred to as &quot;active methods&quot;. The preliminary research aims to measure emotional responses among Czech young adults, employing self-report questionnaires adapted from the Achievement Emotions Questionnaire and gather initial data into a more extensive investigation on positive emotions in English language teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum v didaktice cizích jazyků

  • ISBN

    978-80-280-0533-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    229

  • Strana od-do

    171-187

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku