Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10488860" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10488860 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14640/24:00137028

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XqhaHLtObj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XqhaHLtObj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zaměřuje na výzvy, kterým mohou čelit začínající učitelé češtiny v jazykově a kulturně rozmanitém prostředí současných tříd. Různorodé spektrum jazykového zázemí žáků vyžaduje odklon od tradičních metod výuky. V reakci na specifika komunikačních potřeb dnešních žáků, ať už rodilých či nerodilých mluvčí češtiny, se článek zabývá vybranými inovativními přístupy v jazykovém vyučování, které mohou posílit inkluzi a zlepšit efektivitu výuky. V kontextu výuky češtiny jako nemateřského jazyka text představuje koncept vícejazyčnosti/plurilingvismu, upozorňuje na principy autonomie žáka, které umožňují žákům aktivně se podílet na procesu učení, a tím zvyšují žákovskou motivaci a zaujetí. Dále článek předkládá uchopení metody obsahově a jazykově propojené výuky (CLIL) v předmětu český jazyk. Cílem článku je nabídnout možnosti přístupů vyučujícím češtiny, kteří se pohybují ve složitých podmínkách vícejazyčných tříd.

  • Název v anglickém jazyce

    Current challenges for novice Czech language teachers: Plurilingualism, autonomy, and CLIL

  • Popis výsledku anglicky

    The text explores novice Czech teachers&apos; challenges in contemporary classrooms&apos; linguistically and culturally diverse environments. The diverse range of learners&apos; linguistic backgrounds requires a shift from traditional teaching methods. Responding to the specific communicative needs of today&apos;s learners, both native and non-native speakers of Czech, this article discusses selected innovative approaches in language teaching that can enhance inclusion and improve teaching effectiveness. In teaching Czech as a non-native language, the text introduces the concept of multilingualism/pluralization. Furthermore, it highlights the principles of learner autonomy, which enable learners to participate actively in the learning process, thereby increasing learner motivation and engagement. Finally, the article presents the content and language-integrated learning (CLIL) method in the subject of the Czech language. The article offers stimulating approaches to Czech language teachers dealing with the complex conditions of multilingual classrooms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EH22_008%2F0004595" target="_blank" >EH22_008/0004595: Za hranice bezpečnosti: role konfliktu v posilování odolnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    121-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus