Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Evolution and structure of the Academic Reading exam and course at the Language Centre of the Faculty of Arts, Charles University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10491027" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10491027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Evolution and structure of the Academic Reading exam and course at the Language Centre of the Faculty of Arts, Charles University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the evolution of the Academic Reading exam and course at the Faculty of Arts, Charles University. Introduced in 2016, the exam assesses students&apos; ability to comprehend specialized texts in multiple languages. The accompanying course, refined through continuous feedback from students and faculty and insights from the MiLLaT project, focuses on developing critical reading and mediation skills in a multilingual context. Emphasizing the use of digital tools, the course also prepares students to critically engage with AI-generated content in academic settings.

  • Název v anglickém jazyce

    The Evolution and structure of the Academic Reading exam and course at the Language Centre of the Faculty of Arts, Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the evolution of the Academic Reading exam and course at the Faculty of Arts, Charles University. Introduced in 2016, the exam assesses students&apos; ability to comprehend specialized texts in multiple languages. The accompanying course, refined through continuous feedback from students and faculty and insights from the MiLLaT project, focuses on developing critical reading and mediation skills in a multilingual context. Emphasizing the use of digital tools, the course also prepares students to critically engage with AI-generated content in academic settings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sprachenlehrstühle gestern und heute, philologische Forschungen und aktuelle Projekte

  • ISBN

    978-3-943906-72-1

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    242-258

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    KIRSCH-Verlag

  • Místo vydání

    Köln

  • Kód UT WoS kapitoly