The Evolution and structure of the Academic Reading exam and course at the Language Centre of the Faculty of Arts, Charles University
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10491027" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10491027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Evolution and structure of the Academic Reading exam and course at the Language Centre of the Faculty of Arts, Charles University
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines the evolution of the Academic Reading exam and course at the Faculty of Arts, Charles University. Introduced in 2016, the exam assesses students' ability to comprehend specialized texts in multiple languages. The accompanying course, refined through continuous feedback from students and faculty and insights from the MiLLaT project, focuses on developing critical reading and mediation skills in a multilingual context. Emphasizing the use of digital tools, the course also prepares students to critically engage with AI-generated content in academic settings.
Název v anglickém jazyce
The Evolution and structure of the Academic Reading exam and course at the Language Centre of the Faculty of Arts, Charles University
Popis výsledku anglicky
This article examines the evolution of the Academic Reading exam and course at the Faculty of Arts, Charles University. Introduced in 2016, the exam assesses students' ability to comprehend specialized texts in multiple languages. The accompanying course, refined through continuous feedback from students and faculty and insights from the MiLLaT project, focuses on developing critical reading and mediation skills in a multilingual context. Emphasizing the use of digital tools, the course also prepares students to critically engage with AI-generated content in academic settings.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sprachenlehrstühle gestern und heute, philologische Forschungen und aktuelle Projekte
ISBN
978-3-943906-72-1
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
242-258
Počet stran knihy
264
Název nakladatele
KIRSCH-Verlag
Místo vydání
Köln
Kód UT WoS kapitoly
—