Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Czech-Polish conversations” ("Hovory česko-polské"), or a few words about the oldest Polish language textbooks for Czechs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10491173" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10491173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tYIRzbeoz-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tYIRzbeoz-</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19195/0137-1150.179.14" target="_blank" >10.19195/0137-1150.179.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    polština

  • Název v původním jazyce

    „Hovory česko-polské”, czyli kilka słów na temat najstarszych podręczników do nauki języka polskiego dla Czechów

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text prezentuje část současného výzkumu týkajícího se počátků výuky polského jazyka v České republice. Jeho předmětem je analýza nejstarších česko-polských konverzačních příruček vydaných v období od druhé poloviny 19. století do první poloviny 20. století. Článek pojednává jednak o struktuře analyzovaných publikací, jejich obsahu, ale také o použitých didaktických metodách. Představené učebnice a jejich autoři se stávají zdrojem informací nejen o samotném polském jazyce, ale především o historii jeho výuky na českém území, ale také o česko-polských kontaktech ve sledovaném období.

  • Název v anglickém jazyce

    “Czech-Polish conversations” ("Hovory česko-polské"), or a few words about the oldest Polish language textbooks for Czechs

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents a fragment of current research on the beginnings of Polish language teaching in the Czech Republic. Its subject is the analysis of the oldest Czech-Polish conversation textbooks published between the second half of the 19th century and the first half of the 20th century. The article discusses both the structure of the analysed publications, their content, but also the didactic methods used. The presented textbooks and their authors become a source of information not only about the Polish language itself, but above all about the history of its teaching in the Czech Republic but also about Czech-Polish contacts in the period under study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Wratislaviensis. Slavica Wratislaviensia

  • ISSN

    0137-1150

  • e-ISSN

    2957-2312

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    179

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    183-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus