Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Google, Antitrust, and Digital Market Act: Is There New Hope for the AdTech Market?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F22%3A10444390" target="_blank" >RIV/00216208:11220/22:10444390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Google, Antitrust, and Digital Market Act: Is There New Hope for the AdTech Market?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Google is one of the biggest players in the European Union&apos;s, even the world&apos;s, market regarding the search engines and other related digital services. As such, it is used by many entrepreneurs to offer their products and services in a targeted manner to the consumers, for online advertisement is regarded as one of the most powerful channels concerning e-commerce. Nonetheless, due to its monopolized status, Google tends to breach the EU&apos;s competition regulation on various levels. The European Commission had on different occasions concluded that Google had used its monopoly for its own benefits and against the competition regulation. Google&apos;s reluctant approach towards the Union&apos;s antitrust regulation is one of the reasons why many demand clear and complex digital market regulation. The European Commission listened to such requests and submitted a proposal for the digital markets act.

  • Název v anglickém jazyce

    Google, Antitrust, and Digital Market Act: Is There New Hope for the AdTech Market?

  • Popis výsledku anglicky

    Google is one of the biggest players in the European Union&apos;s, even the world&apos;s, market regarding the search engines and other related digital services. As such, it is used by many entrepreneurs to offer their products and services in a targeted manner to the consumers, for online advertisement is regarded as one of the most powerful channels concerning e-commerce. Nonetheless, due to its monopolized status, Google tends to breach the EU&apos;s competition regulation on various levels. The European Commission had on different occasions concluded that Google had used its monopoly for its own benefits and against the competition regulation. Google&apos;s reluctant approach towards the Union&apos;s antitrust regulation is one of the reasons why many demand clear and complex digital market regulation. The European Commission listened to such requests and submitted a proposal for the digital markets act.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EU Antitrust: Hot Topics &amp; Next Steps

  • ISBN

    978-80-7630-021-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    40-53

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Law

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku